Logo

Nok en "trenger kjøpsråd-tråd"...

Skriv et svar
30.06.2008 09.08.08 #1 av 1
Postet av: fikse
Det kan vel gjerne gå litt inflasjon i disse "hvilken TV skal jeg velge"-trådene, men jeg tar nå sjansen og slenger meg på bølgen, skal prøve å være klar på våre behov:

* Vi sitter ca 3,5 m fra der skjermen kommer til å henges opp. Skulle gjerne hatt 200", men WAF og lommebok må også hensyntaes... 8)
* Kvalitet og oppløsning på PC-bilde er vesentlig, siden vi kommer til å surfe, samt se endel filmer, fra PC.
* Får http://altibox.no/ inn i huset om få uker, slik at DVB-t og denslags tilkoblinger er uinteressant.
* Lyd har ingen prioritet, kjører eget anlegg som får signal fra altibox og PC.
* Stuen er ganske lys, slik at vi bør ha et belegg som ikke gir så altfor stort gjenskinn.
* Fjernkontroll trenger ikke være super, bruker en Logitech Harmony 555 vi er kanonfornøyd med.
* Har begrenset budsjett, tenker på å handle til høsten (mtp ytterligere prisnedgang?).
* Har en iboende skepsis til "ukjente" merker, har en tendens til å foretrekke de kjente produsentene, både mht levetid, strømforbruk, miljø...


Forestiller meg en LCD på 46" i full HD. En i familien maste noe om atte jeg måtte se at jeg fikk en skjerm med "1-1 pixel-mapping", noe denne forklarte med at med denne funksjonen vil ikke skjermen selv bølle med selve signalet, om signalet kom i rett oppløsning. Correct me if Im wrong! Hvordan ser jeg at en skjerm har denne funksjonen?
PC som skal tilkobles blir en helt enkel, liten sak, bygget opp av halvgamle komponenter. Så får det evt komme en ny maskin den dagen det er aktuelt med noe som skal vise særlig bedre innhold enn DVD-kvalitet. Det vesentlige blir nok ordinær PC-bruk, så det er viktigst at f.eks filbehandling og tilsvarende liten tekst blir godt lesbar.

Alle forslag og kommentarer mottas med interesse :D
--
Livet er en lek

Bent Are
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar