Logo

Noen spørsmål ang tilkoblinger av HD spiller og forsterker

Skriv et svar
22.11.2007 05.46.19 #1 av 5
Postet av: nunz
God morgen!

Jeg planlegger å kjøpe en Epson TW700 prosjektor og en Toshiba HD-EP10 HD spiller, og kanskje en SVS PCi 25-31 om fristelsen overgår fornuften; ønsker å utsette dette til et senere tidspunkt.

Jeg er student og kommer til å forbli det i flere år fremover, så mtp plass, flytting, økonomi osv ønsker jeg å forholde meg til 2 veis stereo istedet for surround lyd.
Mitt nåværende lydoppsett består av Dali Concept 10 og NAD c372 integrert stereoforsterker.
Jeg er ikke spesielt teknisk på lyd og bilde tilkoblinger og lurer på om jeg får problemer med å koble til lyd fra HD spiller til NAD forsterker? Det er jo bare en enkel stereoforsterker som selvfølgelig ikke har HDMI tilkobling. Kan jeg bruke feks minijack? Jeg har også en dedikert PC med DVI tilkobling som skal servere tvserier, musikk og spill. Hadde nok vært greit med en surroundforsterker, men har egentlig ikke økonomi til dette, så ønsker å slippe om mulig..
Hvordan tror dere dette oppsettet vil fungere sammen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2007 05.53.24 #2 av 5
Postet av: ingobingo
mini jack kan du ikke bruke.

Men phono går helt fint, som denne feks:
http://www.hifiklubben.no/produkter/kab ... _meter.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2007 07.05.33 #3 av 5
Postet av: nunz
Whoops, mente egentlig phono (RCA) når jeg sa minjack, men tenkte på lydutgang til PC når jeg skrev det, så smittet nok over. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2007 07.05.53 #4 av 5
Postet av: nunz
Tror jeg dropper HD-DVD til fordel for PS3 Lite til ca samme pris. Mitt hjerte går til HD-DVD, men når jeg kan få spillemaskin og HD avspiller til samme pris, gjør jeg jo selvfølgelig det!

Brukes det minijack til RCA eller vanlige RCA kabler for å koble PS3 til en forsterker som ikke støtter digitale kilder? Minijack til RCA er jo hvordan jeg kobler feks PC til forsterker..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2007 18.59.09 #5 av 5
Postet av: ingobingo
Vet ikke om ps3 har analogutgang,men vet den har digital.
Tar du bilde ut via hdmi kan det bli et problem med lyden. hvis du bare har muligheten til phono kabler... da må du muligens bruke en komponent kabel men da får du problemer med lengden for de er laget for tv og tror ikke de kommer i mere enn 3 m for ps3...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar