Logo

Noen som kjenner til Samsung LE-46M51B?

Skriv et svar
29.03.2006 22.51.22 #1 av 15
Postet av: lemop
Hei, jeg sliter med å finne tester eller omtaler av denne...
Er det noen her som har erfaring med denne som de vil dele, eller linker til tester ol.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2006 21.44.59 #2 av 15
Postet av: A8
hadde ikke dingz.no en review av denne?
iallefall burde du vente med å kjøpe samsung til de kommer med årets modeller :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2006 16.53.41 #3 av 15
Postet av: lemop
Hm... nei, var bare le-40m61b.
Den blir for liten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2006 05.28.13 #4 av 15
Postet av: funkydj
Hei :) Har akkurat samme problemstilling, og var på vei for å bestille denne tven på lørdag så var. Så kommer dette innlegget :(
Når kommer de nye Samsungene. Fant følgende på amerikanske sider http://samsung.com/Products/TV/LCDTV/LNS4692DXXAA.asp med to hdmi innganger men selvfølgelig NTSC. Er dette den nye tv'en??
Så hvis det er noe som vet noe som gjør at det er en gooood grunn for å vente på neste utgave av denne så vær så snill kom med en tilbakemelding...*PLZ*
Fredrik b2c_l_lns4692d.jpg b2c_l_lns4692d.jpg ( 48,234375 KB) Vist 1187 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2006 06.53.41 #5 av 15
Postet av: Bidd@
"Alle" burde kjenne varene fra Samsung da vi er deleiere igjennom oljefondet ;-)
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2006 07.16.18 #6 av 15
Postet av: funkydj
Når, er alt jeg vil vite..... Når :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2006 07.39.53 #7 av 15
Postet av: Bidd@
Du får maile/ ringe å høre da:

Produktmarkedssjef for tv: robert.widerstrom@samsung.se
Nordisk produktmarkedssjef lyd og bilde: stefan.andersson@samsung.se
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2006 08.08.44 #8 av 15
Postet av: funkydj
Da er mail sendt.. Så får jeg bare vente...
Takk ihvertfall..

Fredrik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.04.2006 10.16.33 #9 av 15
Postet av: ziik
Kommer det en ny mod av 46"? Tv`n er jo pokker så pen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.04.2006 23.05.22 #10 av 15
Postet av: A8
hvis dere laster ned den pdf fila som lå på den amerikanske linken der, får dere se enda fetere modeller. 46 tommmere med 1920x1080 og kontrast på 7000:1

det ligger også noen fete 57 tommere der :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2006 07.58.29 #11 av 15
Postet av: funkydj
Jeg fikk fatt i denne hos Expert i Bergen. Hadde den på lager å greier..Og bilde er helt utrolig. Selv på dårlig analog rf er bilde veldig bra.
At ikke jeg gjorde dette tidligere.
Kan anbefales på det varmeste. enkel å sette opp. Litt knotete fjernkontroll.
F :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2006 08.53.05 #12 av 15
Postet av: Kim
"funkydj" skrev:Jeg fikk fatt i denne hos Expert i Bergen. Hadde den på lager å greier..Og bilde er helt utrolig. Selv på dårlig analog rf er bilde veldig bra.
At ikke jeg gjorde dette tidligere.
Kan anbefales på det varmeste. enkel å sette opp. Litt knotete fjernkontroll.
F :)


Kan du fortelle litt mer om den, vurderer selv denne TVn :D

Mye kostet den på Expert f.eks?
Har du koblet den til PC'n? Prøvd PS\Xbox? :D

Hvordan er kontrast\farge-forholdet?
Når jeg tittet på denne selv, så var sortnivået litt grått syns jeg, men helt overkommelig :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2006 16.18.04 #13 av 15
Postet av: Amadesus
Er dette den nye modeller som overtar for Eisa vinneren til Samsung: LE-40R72B? så den på denne linken:http://www.zmag.dk/showmag.php?nmagid=%EA%8A%22
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2006 17.02.48 #14 av 15
Postet av: A8
"Amadesus" skrev:Er dette den nye modeller som overtar for Eisa vinneren til Samsung: LE-40R72B? så den på denne linken:http://www.zmag.dk/showmag.php?nmagid=%EA%8A%22


noway, denne har kun 1366x768
de nye får 1920x1080. ifølge den amerikanske linken jeg postet ovenfor.
så de må jo kunne ha like mange bildepunkter i pal som ntsc har?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2006 09.04.55 #15 av 15
Postet av: funkydj
Mye kostet den på Expert f.eks? 29900, samme som hos HI-FI Klubben.

Fotball er og blir ett problem på så stor skjerm når avstanden man sitter er under 4-5 meter. Bilde kvaliteten de sender i utgangspunktet er ikke så god, og da er det klart at selve tven også får problemer. MEN sitt i riktig avstand, og det er rååå bra...

Har du koblet den til PC'n? (dvi til hdmi) Litt problemer med oppløsning 1280X720 gir litt uskarpe bilder på veldig korte avstander, men med overscan helt krystall klart selv på 2 meters avstand. Men da forsvinner øvre og nedre del av skjermbilde.
Prøvd Xbox360 (via hdtv-komponent inngang)? Kan ikke si noe annet.... :lol: Jeg må bare ta meg ferie og nyte dette.. Need for Speed:Most wanted.... hjelpe meg så gøy.

Hvordan er kontrast\farge-forholdet? Problemer med den dynamiske innstillingen, ved enkelte tvsendinger klarer den ikke å bestemm seg. Har ikke klart å finne helt ut av det, men har ihvertfall slått den av, så nå er det rimelig bra...
Må se om jeg klarer å få kalibrert tven skikklig.

Signal via den gule video kontakten gir mye mørkere bilde enn via Xboxen som er koblet via hdtv kontaktene. Det er mulig det er dvd spilleren min som ikke gjør skikklig jobb?? vet rett og slett ikke.

Når jeg tittet på denne selv, så var sortnivået også litt grått syns jeg, men helt overkommelig! Det er bra til LCD å være ihvertfall.

Dette er jeg helt enig i men ikke noe du legger merke til ved vanlig bruk. Veldig lite refleks fra selv denne store skjermflaten, så der har de gjort skikklig arbeib.

Fjernkontrollen kunne de godt gjort litt bedre arbeid med. Litt slitsom å bruke, spesiellet med picture size som ligger under lokket, som igjen er knotete å få opp..

For å summere den denne tven. Test den ut på Hifi-klubben både på analog/RF signal og komponent. Jeg tror dere vil bli overasket over at en 46" faktisk kan gjøre det så bra...

:D F
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar