Logo

Noen som har denon avr 2807? Trenger hjelp!

Skriv et svar
21.02.2007 17.39.53 #1 av 5
Postet av: alynum
Fikk meg nylig du forsterker, denon avr 2807, og fikk problemer da jeg jeg skulle gjennomføre auto setup. Jeg får feilmelding om at surroundhøytalerne SL/SR ikke er koblet til, noe som også stemmer. Jeg hadde tenkt å bruke kun bakhøtalerne som surroundhøytalere i første omgang (5:1 oppsett).

Problemet er at jeg ikke kommer videre i auto setup, uten å koble til høytalerne jeg mangler. Er det virkelig slik at auto setup kun fungerer for et fullt 7:1 oppsett?

Jeg har nå kalibrert høytlerne manuelt, noe som gikk greit, men jeg har jo lyst til å få brukt Audyssey-funksjonaliteten som det skrytes så mye av. Er ikke noen ekspert selv, så jeg regner med Audyssey vil kunne kalibrere høytalerne mine bedre enn det jeg klarer.

Er det mulig for meg å få brukt Audyssey uten å måtte investere i surroundhøytalere (SL/SR)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2007 17.57.04 #2 av 5
Postet av: Zleepyme
Forsøk å bytte Bakhøyttalerne fra der du har koblet dem og koble til SL/SR. Det er mulig reciveren ønsker å bruke disse som automatisk direkte bak på5.1, og de andre som ekstra...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2007 18.25.18 #3 av 5
Postet av: Karl_Erik
Det er nok litt begrepsforvirring ute og går her.

I et 5.1 oppsett skal du benytte tilkoblin gene FL FR C SL SR.
Begrepet bakhøyhttalere er uheldig, og jeg forsøker å la være å benytte det i det hele tatt. Det benyttes vanligvis om SL og SR (altså surroundkanalene), men kan veldig lett oppfattes som SurrounBack. Det du sikkert har koblet til er SBL og SBR.

Disse kanalene kan ikke benyttes på en meningsfull måte dersom du ikke samtidig har høyttalere koblet til SB og SL. ALtså et 7.1-oppsett.


Mvh
Karl Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2007 18.36.03 #4 av 5
Postet av: petre2006
Karl Erik har helt rett, her har du en pekepinne på hvordan man skal koble:

2 høyttalere: FL+FR
3 høyttalere: FL+FR+Center
4 høyttalere: FL+FR+SL+SR
5 høyttalere: FL+FR+Center+SL+SR
6 høyttalere: FL+FR+Center+SL+SR+SB(surround back)
7 høyttalere: FL+FR+Center+SL+SR+SBL+SBR

Og såklart, har du en Sub så skal den ut fra Sub out videre på en phono eller XLR kontakt på en aktiv SUB.

Tror jeg skrev riktig nå, noen som kan av/bekrefte dette?

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2007 09.34.59 #5 av 5
Postet av: kjelle
stemmer dette
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar