Logo

Noen forklare hva jeg trenger for å se de digitalebakke send

Skriv et svar
10.12.2006 00.04.09 #1 av 6
Postet av: gunnar15
Fikk ikke plass til alt ,men det siste ordet skal være digitale bakkesendingene.

Altså trenger jeg bare en digital-boksdekoder og et abbo hos get?

Eller må jeg ha noen folk til å sette opp en parabolantenne også eller no.

vær så snill og svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2006 00.39.44 #2 av 6
Postet av: Rikky
Bakkenett er det du har med vanlig TV-antenne i dag, altså noe som mottas fra en lokal sender. Du trenger med andre ord ikke en parabolantenne, men til digitalt bakkenett trenger du en egen tuner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2006 01.46.13 #3 av 6
Postet av: gunnar15
"Rikky" skrev:Bakkenett er det du har med vanlig TV-antenne i dag, altså noe som mottas fra en lokal sender. Du trenger med andre ord ikke en parabolantenne, men til digitalt bakkenett trenger du en egen tuner.


Trenger jeg altså bare en digital tv-tuner og abbo hos get da så er jeg klar for å se tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2006 09.22.42 #4 av 6
Postet av: Rune
For å se sendinger via det digitale bakkenettet trenger du abonnement fra NTV. GET har ingenting med dette å gjøre. (GET er kabeltv)

NTV starter opp neste høst.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2006 10.37.17 #5 av 6
Postet av: Bobben
Det er testsendinger i Oslo (og muligens Bergen/Trondheim) men dekoderene som kan motta dette vil ikke fungere når NTV starter siden det skal benyttes en mer moderne komprimeringsteknologi (MPEG4 part 10).

Jeg mottar to digitale mux (NRK,TV2 og TVNorge) fra Tryvann 40-50km utenfor Oslo med en Canal Digital CDC-7000ST mottager. CDC-7000ST vil ikke fungere med digitalt bakkenett når NTV starter siden CDC-7000ST ikke støtter MPEG4 part10.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2006 10.16.27 #6 av 6
Postet av: Baal-Zebub
Har du kabel-tv fra et kabelselskap i dag så trenger du ikke å gjøre noe spesielt ennå. Kabel-tv selskapene mottar sendingene digitalt, og konverterer til analoge sendinger slik at du kan ta i mot sendingene direkte på ditt eget tv-apparat.

Derimot...
Når NTV starter med sitt digitale bakkenett så vil NRK nekte kabel-tv selskapene å fortsette konvertering fra digitalt til analogt. Nrk kaller det en redaksjonell inngripen i sendingene :shock: Da vil du uansett trenge en digital dekoder. Du kan da velge mellom å abonnere på en digital dekoder fra kabel-tv selskapet, eller å kjøpe en digital boks fra NTV og motta sendingene via en antenne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar