kjelle
Bilstereoekspert
E-post
har hørt om lamper som har vart i 4000 timer til prosjektor... er det noen som er bedre?
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Ja, noen oppgir 5000 timer som f.eks Pansonic.
Men du må være klar over at mange pærer ryker lenge før dette selv om de har oppgitt forventet levetid så lenge. Produsentene garranterer som regel bare 300 eller 500 timer.
Det er ikke uvanlig at enkelte pærer rykter som tidlig som 500 timer uten at dette går på garanti.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
når jeg tenker på prisen på lampene så er jo d utrolig dårlig.nei.takke meg til plasma ....
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
men prosjektor i dagslys? ikke bra.+ de er ikke akkurat pene å se på.
Granberg
Kunnskapsrik
E-post
"kjelle" skrev:men prosjektor i dagslys? ikke bra.+ de er ikke akkurat pene å se på.
blir ikke best bildekvalitet idaglys nei, men det er mulig å skru opp lysstyrken og få ganske bra bilde, men det beste er selfølgelig å kjøpe rullegardiner.
finnes da mange fine projektorer! f.eks. min
epson emp tw10
så var det dette med bildestørrelse da....
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
er du fornøyd med den? virka jo som en fin pris på prosjektor .god levetid på pæra også
Granberg
Kunnskapsrik
E-post
"kjelle" skrev:er du fornøyd med den? virka jo som en fin pris på prosjektor .god levetid på pæra også
joda, er fornøyd med den, bortsett fra at den har ganske dårlig sortnivå.
BenQ 5120 er nok et mye bedre kjøp i den prisklassen hvis man ikke er veldig følsom for regnbuer.
ny pære til tw10 koster faktisk bare 1800kr!
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
har egentlig ikke tenkt å kjøpe meg prosjektor.men har en del lommerusk som ligger å svir i lomma..så jeg kan fort slå til
har egentlig mest lyst på benq 7800.men 5120 er jo rimelig da
Jolly
Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
"kjelle" skrev:men prosjektor i dagslys? ikke bra.+ de er ikke akkurat pene å se på.
No var det aldri nevnt noko om dagslys eller full lyskontroll her. Men man trenger ikkje ha det så mørkt for å sjå på projektor. Bruker kun persienner sjølv og har ingen problemer med å sjå feks. fotball kl 12 om dagen. Å sei at dei er stygge å sjå på er smak og behag
Men for å få ein fullgod plasma-skjerm nærmer og passerer man fort 50 lapper. Men viss folk er villig til å bruke så masse penger på ein "liten"
skjerm, må dei få lov til det. Eg for min del kommer aldri til å gjere det