Logo

Noe som har hørt/erfaringer med PHILIPS HTS3500S

Skriv et svar
17.08.2005 16.05.09 #1 av 7
Postet av: Farrisergodt
Ønsker ikke å starte en diskusjon vedr hvor dårlig dette er, ift eks anbefalte anlegg(som gjerne er minst dobbelt så dyre), men rett og slett om dette er verdt de 2500,- som Elkjøp skal ha for anlegget.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... 0HTS3500S#

Er lyd OK og bilde fra DVD-spiller ift pris? Hva mener dere folkens? Er det nok tilkoblinger på det ift eks å koble mot en HDD-opptaker?
mvh Svein
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2005 16.19.11 #2 av 7
Postet av: arntos
Tror bildet er helt ok, mtp 108 mhz 12 bit prosessor og component utgang. Lyden er vel det du kan forvente fra 2500,-.

Siden den har både aux og digital inngang kan du fint koble til en hdd opptager.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2005 16.24.54 #3 av 7
Postet av: Farrisergodt
Hvor går egentlig skillelinjene vedr lyd - er det da over til komponentbaserte anlegg, bedre høyttalere - eller hva? Dere skjønner at jeg er en novise på området, men det er ikke alltid lett å bli klok i f.eks. en butikk og informasjonen vedr forskjellen på anleggene.

Om jeg går og kjøper et "pakkeanlegg" til 5000,-, vil det være "himla" mye bedre lydmessig, eller snakker vi da om å gå opp i proffklassen og gjerne passere 7-8 k?
mvh Svein
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2005 20.18.59 #4 av 7
Postet av: Runel
Det høytalerne som har mest å si på rimelige annlegg hvordan de låter. Ved å gå opp til 5k f.eks HTIB1000 vil du få litt mer av alt+at du har mulighet til å oppgradere :wink: Effekten er ihvertfall mere edrulig på komponenter enn på "alt i ett" anleggene hvor det er VM i maks effekt uten relevans som gjelder :lol:
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2005 22.23.44 #5 av 7
Postet av: Torja
Komponentbaserte anlegg er best, da det er enkelt å oppgradere. I stedet for å skifte ut hele anlegget kan du da bare skifte ut f.eks høytalere når du ønsker å skaffe bedre utstyr. Bygge opp litt etter litt. En god forsterker er viktig, da den er kjernen i et sånt anlegg. Kan heller kjøpe en liten høytalerpakke ved siden av, og så kjøpe større, bedre når økonomien tilater det :!:

:D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2005 10.56.16 #6 av 7
Postet av: Ingeniør`n
"Farrisergodt" skrev:Hvor går egentlig skillelinjene vedr lyd - er det da over til komponentbaserte anlegg, bedre høyttalere - eller hva? Dere skjønner at jeg er en novise på området, men det er ikke alltid lett å bli klok i f.eks. en butikk og informasjonen vedr forskjellen på anleggene.

Om jeg går og kjøper et "pakkeanlegg" til 5000,-, vil det være "himla" mye bedre lydmessig, eller snakker vi da om å gå opp i proffklassen og gjerne passere 7-8 k?


Tror du må betydelig høyere enn 7-8" for å nå "proffklassen". Kjøpte nyelig et komponent anlegg på tilbud for 7' og regner meg forsatt til "budsjettklasse". Legg på en null til 70-80' så likner det pro.

Ellers støtter jeg de som anbefaler løse komponenter istedet for disse spesialpakkene som ikke kan oppgraderes. Kommer selvfølgelig an på hvilke planer du har med anlegget.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2005 12.24.45 #7 av 7
Postet av: kid
Man får det man betaler for i de fleste tilfeller, enkelt og greit :wink:
På sikt lønner det seg nok å legge de ekstra kronene i noe man har litt flere muligheter med, men selvfølgelig, ikke alle det er en mulighet for. Sjekk først lommeboka, så setter du deg opp en mening om det er bedre å spare litt før du invisterer, er det slik at du ha , så er det selvfølgelig lommeboka som begrenser. Lykke til :!:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar