Logo

Noe jeg kan gjøre for å forbedre min dynabel Phobos?

Skriv et svar
27.03.2007 17.54.37 #1 av 4
Postet av: Too Tall
Heisann!!

Har gått til innkjøp av en Dynabel Phobos: http://www.mamut.com/dynabel
og er akkurat ferdig med å bygge, det er bare en ting.

Jeg har satt den opp med en litt gammel stereoforsterker og bruker bare en vanlig rca utgang. Bassen er toppers den, det er bare det at jeg synes den spiller litt for mye. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men den ligger å durer for mye for min smak. Jeg vil helst at den skal slå til når det trengs, ikke hele tiden, om dere skjønner.

Lurte på om det kan være noe med innstillingene, jeg kan stille inn crossover og phase, forsterkeren har så å si ingen innstillinger bortsett fra å stille inn bass, men dette tror jeg kun påvirker de høyttalerne som er koblet til, og ikke Phobosen siden den er på en egen utgang?

Trenger jeg en hjemmekinoforsterker?

Takk for svar, alt er til hjelp:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2007 19.14.26 #2 av 4
er det DB12 du har, hvis det er den så kan jeg hjelpe deg siden det er den jeg har.
:roll:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2007 17.24.38 #3 av 4
Postet av: Too Tall
Ja, det er det :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2007 21.45.21 #4 av 4
Crossover er der du stiller inn etter hvor mange hz det tar før bassen tar over fra oegangen der fronten ikke har så dyp bass, subbenskal jo være den " som gir det extra slaget". så jeg har der ca mitt på ( se etterditt eget behov)

på level( styrke) følte jeg at bassen ble ganske komfultabel etter litt uner middels.

phase er jo bare etter hvor i rommet bassen er.

Så prøv deg fram med film og musik og still deretter for hva du syntes er behagelig, og etter det som passer dine fronter.

Håer dette hjalp litt, lykke til :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar