Logo

Når mange bokser blir færre...

Skriv et svar
04.09.2005 10.52.07 #1 av 5
Postet av: StianG
Flere og flere bokser gjør flere og flere oppgaver. Erichsons nye W800i burde få opp øynene til noen og enhver. Multispillere som spiller alt av sølvskiver med både lyd og bilde er et annen produkt. Harddiskbaserte "mediesenter" er en annen trend.

Noen tanker rundt temaet? Mine drodlinger ligger her:
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=325
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2005 22.26.03 #2 av 5
Postet av: Snickers-is
Interessante betraktninger. For en tid tilbake spådde jeg at mobiltelefoner vil bli kraftige nok til å levere den datakraften de fleste trenger til hjemmebruk, og det kan se ut til at vi er på vei dit etter hvert. Med skjerm og tastatur (både i stasjonære og portable utgaver) med en kodet oppgradert variant av bluetooth som også er på høyde med w-lan i nettverksfleksibilitet tror jeg man kun vil trenge å vite navnet på enheten man ønsker å koble seg til så er man i farta. Det blir nesten som at det meste er koblet til Internet, og hvor man enn befinner seg kan man roame mellom ulike nettverkstyper og at man dermed kan få kontakt med skriveren hjemme når man er i indre mongolia på tigerjakt, eller at man kan stikke inn på en "Internet cafè", som i fremtiden sikkert vil være de fleste kafeer, og logge seg på en terminal hvor man jobber mot sin egen mobiltelefon som da fungerer som en server for den klienten man jobber på. All kommunikasjon går da via Internet på VPN, og telefonen kan stå i laderen eller ligge i bilen... ....som befinner seg på verkstedet i nabokommunen.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 00.22.36 #3 av 5
Postet av: Torja
"Snickers-is" skrev:All kommunikasjon går da via Internet på VPN, og telefonen kan stå i laderen eller ligge i bilen... ....som befinner seg på verkstedet i nabokommunen.


He, he... 8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 06.40.30 #4 av 5
Postet av: thor_egil
"StianG" skrev:Flere og flere bokser gjør flere og flere oppgaver. Erichsons nye W800i burde få opp øynene til noen og enhver. Multispillere som spiller alt av sølvskiver med både lyd og bilde er et annen produkt. Harddiskbaserte "mediesenter" er en annen trend.

Noen tanker rundt temaet? Mine drodlinger ligger her:
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=325


Noe av utfordingen med å lage "bokser" med mange funksjoner er å holde brukervennligheten, et intuitivt brukergrensesnitt, oppe. Spør om feks. BMW trenger hjelp til I-Drive!!

At utviklingen går i retningen som du beskriver, Stian, er hevet over tvil. Så vil vi nok i fremtiden se hvordan vi kan unngå å gå inn i 17 undermenyer for å få gjort det vi ønsker.

Var det noen som sa stemmestyring?!?!? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 04.04.52 #5 av 5
Postet av: oddmario
Har vært på Karl johansgate i Oslo og sett en kar som spiller trommer ,gitar og synger på likt. Var også i fjor høst i globen og så Rush som er en trio.Ikke helt detsamme.Ipod hadde jeg men ga til kona.Dårlig forsterker i den saken der.Har en discman fra Sony den låter bra.Mobiltelefon som spiller mp3 har jeg ,men ikke wav.Er ikke så sikker på om det går framover i det hele tatt jeg.

;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar