Logo

Multibrackets veggfeste - noen som har?

Skriv et svar
29.03.2008 17.24.17 #1 av 3
Postet av: tdale
Jeg har kjøpt Multibrackets Flexarm 1 veggfeste, og det ser greit ut.

Men bruksanvisningen er en vits, og sier ikke noe som helst om alle skruene, muttrene, skivene, foringene osv. som følger med.

Jeg er ikke spesielt trenevet, så jeg har funnet skruene som skal skrus i veggen, og skruene som skal feste den store platen til selve svingarmen.

Det er to sett med skruer som tilsynelatende ikke har noen funksjon, men de skal sikkert brukes på et tv med andre dimensjoner enn mitt.

De skruene som passer i selve fjernsynet (Sony W3000) er for lange. De bunner altså før jeg får festet brakettene som skal festes på baksiden.

Det følger med noen plastforinger, som det går an å tre på skruen, for dermed å få skrudd fast braketten til fjernsynet, uten at skruen bunner. Men det står ingen ting i bruksansvisningen om det er dette foringen skal brukes til eller ikke. En ting er at den passer, og at det funker, men det er litt kjedelig hvis den egentlig er tiltenkt en annen funksjon, og dermed ikke tåler belastningen når fjernsynet blir hengt opp.

Det står heller ingen ting om hvordan man fester fjernsynet til selve stativet, når man har hengt det på det..

Kanskje litt vanskelig å se for seg, dersom man ikke har sett stativet, men slik ser det altså ut:

http://www.misco.se/Archive/Images/Prod ... 4_stor.jpg

Noen som har dette stativet?

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2008 13.18.54 #2 av 3
Postet av: AV-Marius
Hei.
Synd at brukerveiledningen er nyttesløs. Jeg skal prøve å hjelpe.

Plastforingene er der, netopp, for at skruene skal bli riktig lengde. Og det stemmer det du har konkludert med at det følger med et lass av andre skruer som er til andre tv'er.
Plastforingene burde du sette mellom tv'en og braketten, om du har mulighet. Om du setter de mellom skruehodet og braketten, må du passe på og ha tilstrekkeliug størrelse på skiven, som du plasserer mellom skruehodet og foringen. Dette er for at ikke skruehode skal synke inn i foringen. Skiver bør benyttes uansetrt, da det er lettere å få strammet en skrue skikkelig med en skive under. MEN ikke skru til skruene inn i tv'en for hardt. Ryker gjengetappen i tv'en har du et problem...

Når festet så sitter på baksiden av tv'en, så skal du hekte ten fast i braketten ovenfra og ned. Deretter skal du stramme til sett-skruene i bunnen av den delen som sitter på tv'en. Dette kan være litt kronglete med en kort skrutrekker.

Lykke til.
The Terminator - BNC Terminator
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2008 15.03.07 #3 av 3
Postet av: tdale
Mange takk for GODT svar!

Det eneste jeg lurer litt på er da:

Som sagt er hullene til den andre braketten gjennomgående, og dermed trengs det ingen plastforing. Men hvis jeg setter en plastforing mellom braketten og fjernsynet på andre siden, vil jo den braketten stikke en drøy cm ut fra baksiden av fjernsynet, mens den andre ligger helt inntil...

Jeg bør kanskje bruke foring på begge sider da....

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar