LPE
Aktiv
E-post
Jeg har prosjektor festa i taket, og et nyanskaffet stort lerret.
Problemet mitt er at jeg ikke får bildet til å fylle lerretet. Ganske enkelt fordi rommet ikke er langt nok, så jeg får ikke festa prosjektoren lenger unna lerretet.
Er det mulig å bytte linse eller finne på et eller annet spennende for å få et større bilde enn det rommet og prosjektoren tillater?
Jeg har Dell 2300MP-projektor, hvis det skulle ha noe å si.
(
http://www1.euro.dell.com/content/produ ... l=no&s=pad )
Med vennlig hilsen,
LPE
Bidd@
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Beklager å si det men du har kjøpt feil hvis du har tenkt å bruke denne til film/kino. Dette er en rein presentasjons pj, med altfor høy lystyrke, ødlegger sortnivået. I tillegg bråker den fælt og mangeler digital inngang. Lang kastelengde har du alt merket.
Konklusjon: har du mulighet så returner.
PS linsebytte er som regel dyrere enn pj'n.
mvh Bidda
Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"
Prosjektbilder
LPE
Aktiv
E-post
Hmm... Ikke mulighet til å bytte, dessverre.
Det skal jo være høy fargekontrast på den. Har ikke sett på det som noe problem, men at den bråker en del har jeg merket.
Digital inngang vet jeg ikke hva jeg skal med.
- Så lenge jeg klarer å koble til PC og TV (via S-video eller composite eller noe), så er jeg ganske happy.
- Men kastelengden er et problem.
Linsebytte høres dyrt ut, ja.... men det er mulig? Er det noen andre alternativer?
Med vennlig hilsen,
LPE
LPE
Aktiv
E-post
Ja, det er mulig at lysstyrken er for høy, men fargekontrasten mellom sort og hvitt skal være ganske bra.
- Uansett er det for sent å snu, nå... Men jeg er veldig ivrig på å finne en måte å slenge ut bildet på hele lerretet.
Med vennlig hilsen,
LPE
Rikky
Meget Kunnskapsrik
E-post
Så lenge du ikke har mer zoom å gå på på projektoren er det nok ingen enkel måte å gjøre det på, dessverre.
LPE
Aktiv
E-post
Hva er den minst vanskelige, da?
Med vennlig hilsen,
LPE
kid
Hjemmekinosjef
E-post
Du har nok vært utsatt for et litt uheldig kjøp eller hvordan du har anskaffet deg denne. Å bytte linse er ingen morsom og billig oppgave, spesielt ikke i prisklassen denne projectoren ligger på. Dersom jeg hadde vært deg, merk deg:
Dersom jeg hadde vært deg hadde jeg lagt denne projectoren for salg i bruktmarkedet. Sikkert noen bedrifter eller lignende som betaler en god slant for denne, deretter er det ikke lange veien å gå opp til en god og rimelig filmprojector som f.eks Infocus 4805 eller pt-ae700 som er min favoritt i <10.000,- (Du kan jo eventuellt kjøpe en brukt filmprojector etter salg!)
Har ingen bedre råd å gi.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Bidd@
E-post
Nettside
Siste utvei: ta hull i veggen og monter den i naborommet, du får også mindre støy
mvh Bidda
Prosjektbilder
LPE
Aktiv
E-post
Hmm... dette var da leit.
Det høres ikke ut til å være mye optimisme rundt forespørselen min.
- Det var leit.
Vel... da får jeg se om jeg skal selge prosjektoren, da... Er jo teit å ha et større lerret enn jeg kan bruke.
Takk for hjelpen.
Med vennlig hilsen,
LPE
Bidd@
E-post
Nettside
....kanskje billigere å bytte til et mindre lerret
mvh Bidda
Prosjektbilder
KjellElvis
Aktiv
E-post
Eller så er det vel mulig å "forlenge" kastelengde ved hjelp av speil?