Logo

Mulig å zoome UT på noen flatskjermer?

Skriv et svar
14.08.2008 11.08.53 #1 av 6
Postet av: Tja
Min far ønsker å kjøpe ny 50" skjerm, men har fått beskjed at neste tv må bli mindre, pga. at den blir for stor for avstanden for min mor.... Derfor: Finnes det noen tv'er som har muligheten til å gjøre bildet mindre, zoome ut?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2008 20.26.08 #2 av 6
EDIT: Ok, deler av innlegg endret

Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til ved kjøp av TV, hva slags kilder skal kobles til og hvordan er lysforholdene?
Om bildet kan zoomes ut kan jeg sjekke senere hvis det er ønskelig.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2008 13.39.50 #3 av 6
Postet av: Tja
"Tommy(Actionchicken)" skrev:EDIT: Ok, deler av innlegg endret

Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til ved kjøp av TV, hva slags kilder skal kobles til og hvordan er lysforholdene?
Om bildet kan zoomes ut kan jeg sjekke senere hvis det er ønskelig.


Pioneer full HD-display har vel vært et av ønskene. Ellers åpen for alt annet som er veldig bra kvalitet (også LCD), feks. de beste til Sony?

Ellers er muligheten til å blende av bra, prisklasse kan vel defineres som "høy", tilkoblingskilder: HDMI hovedsaklig, men greit med scart og...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2008 19.04.25 #4 av 6
Anbefaler deg å lese denne guiden:
viewtopic.php?f=8&t=10981

Jeg ville da sett på følgende modeller:
Pioneer PDP-LX5090
Pioneer PDP-5080XA
Panasonic TH-50PZ80
Sony KDL-50W4500

Jeg har foreløpig ikke fått sett Sony W4500 da den ikke har kommet ennå, men den er rett rundt hjørnet. Det er få ting som skildrer W4000 og W4500, forskjellen er blant annet at sistnevnte har litt bedre kontrast og har fått 100HZ Motionflow. Mer informasjon om W4500 finner du her:
viewtopic.php?t=%2011320

Jeg kan ihvertfall fortelle deg hva jeg syntes om W4000:

Sony W4000 er en meget god TV, den gir ett nøytrallt bilde og fargene er mette og gode. Detaljnivået er også godt og jeg kunne se alle mursteinene i husene som ble vist på testvideoen. Ellers er sortnivået godt og den har innebygd mottaker for Riks-TV.

- W4000 har fått noe som heter Picture Frame som gjør at du kan vise bilder når TVèn ikke er i bruk, hvis det er av interesse. Menysystemet ser veldig likt ut som menysystemet som er i PS3 og er enkelt å bruke. En annen ting som er vert å merke seg er at du kan skru av Sony lyset og ett annet lite pluss i mine øyne er at bordstativet er dreibart. Desigmessig syntes jeg personelig at den er ganske lekker.

Når det gjelder Pioneer og Panasonic så er de det beste plasma apparatene på markedet mtp pris og ytelse. Panasonic gir svært mye for pengene, men Pioneer er fremdeles på toppen når det gjelder å være "kongen av sortnivå".
Panasonic sin nye serie er meget god, men har ikke testet hvordan den er på PC, men ellers er det en fantastisk TV som gir svært mye for pengene. Den har med likhet med Pioneer også ett antirefleksdisplay (matt display) som gjør at den passer i lysere omgivelser, jeg kunne se at det var mye bedre enn forgjengeren PX70; hvor man bare omtrent kunne se ett speilbilde av seg selv når det var lyst. Den er ikevel ikke like lyssterk som de andre LCDène som jeg så, men helt klart en forbedring.

Jeg ville anbefalt deg å sett på om det virkelig er verdt å bla opp de ekstra lappene for å få en Full-HD skjerm

Mer informasjon om de forskjellige modellene kan du finne i produktdatabasen:
http://www.hjemmekino.no/database/tv.aspx

Om sist men ikke minst, gå å se på så mange forskjellige apparater du kan og sammenlign, men vær skeptisk til hva slags kilder som er i de forskjellige butikkene. Jeg ville gått til en av produsentenes egne butikker å sett da disse som oftest gir ett mer realistisk inntrykk av apparatene. Da kan du også sjekke om du får zoomet ut bildet.

Lykke til på jakten!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2008 06.14.23 #5 av 6
Postet av: Tja
Takk for svaret ditt. Mitt spørsmål var først og fremst om det var noen tv'er som kunne zoome ut. Har ellers grei peil på det som tilbys.

Takk uansett! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2008 20.53.21 #6 av 6
Si gjerne hva du ender opp med og om du de du har sett på kan zoome ut (forminske) eller ikke.

Lykke til videre!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar