Logo

Msports stue - noe nytt rett som det er!

Skriv et svar
08.01.2009 23.07.22 #1 av 3
Postet av: Msport
Tenkte det var på tide å legge ut litt om familiens stue. Stua skal være et rom for oss alle fire - meg og kona, junior Jørgen som pr d.d. er 14 måneder. Også har vi en kose bamse på litt for mange kg i form av ei Labrador dame på 5 år ved navnet Emma. Tanken bak stua, er at det skal være et oppholdsrom for oss alle mann alle - da må vi komprimere. Kona vil ha sitt særpreg og minst mulig "dippedutter" og apparater. Jeg ønsker mest mulig lyd. Sammen vil vi gi plass til de to siste. Emma skal ha sin seng. Junior Jørgen skal ha sine leker og sin plass sammen med oss.

Den største utfordringen er i og for seg selvsagt sammen med meg og min kone. Noen diskusjoner har det blitt - sist i uka som var. Da i form av innkjøp av effektforsterker. Hun er langt fra like kravstor på ytelse som meg, men er blitt veldig glad i det utstyret vi har. Stort sett for vi viljen vår begge to - det gjelder bare å tilpasse den litt

I dag er utstyret som følger:

Høytalere:
B&W DM683 fronthøytalere
Dali Concept CT center
Dali Concept 2 bakhøytalere
SVS! PB12-Plus sub

Elektronikk:
Onkyo TX-SR875 reciver
TacT SDA2175 effektforsterker
Sony BDP-S350 BD og dvd spiller
Logitech Squeezebox Duet
Project Debut III Vinyl/platespiller (for tiden i skapet grunnet klåfingret junior)

Pioneer PDP-5080XA 50" plasma tv

Logitech Harmony One Fjernkontroll

Dette er hva som hovedsaklig benyttes av elektronikk. I tillegg kommer Philips DVDR 3300 H HD opptaker med 80 GB harddisk og en Philips QAM dekoder for frittstående fellesanlegg (eller hva det nå heter...). Disse er utstyrt med en Scart RGB til Component for lettere og bedre koble dem gjennom reciver. Dekoderen gir greit bilde, men en mer moderne utgave hadde ikke gjort noe - noe som ikke er på trappene enda i følge fellesanlegget..... På bildet sitter dekoderen unaturlig langt bak i racket - mangler litt i lengde på scart kablen. Ny, 20 cm lengre scart kabel kommer i posten snart.

Sist men ikke minst benyttes det en Pioneer PDP-5080XA som tv. Her har ønsket om noe større ganske stort og sjansen for oppgradering fra 42" Panasonic PV60 til Pioneer 50" bøy seg i november, ble det ny skjerm. Projektor blir det nok ikke stua, men kanskje i kjelleren med tiden? Det er i så fall noen år frem i tid når vi trenger kjelleren selv (leies ut i dag). Men alikevel sitter det en liten djevel på skuldra mi som visker 60", 60" - han må bli der en stund!

Når subben kom i hus, ble Flageborg etter en stund leid inn som kalibrerings-expert. Ble meget fornøyd - kan ikke få fullrost resultatet. Nå er det flyttet litt på ting her hjemme, men nå skal jeg prøve meg selv litt. En XTZ room-analyzer frister.

Racket er bygd av meg selv sammen med en god kompis. Ble i utgangspunktet fornøyd, men synes det mangler noe på finish. Blir nok en ny i løpet av året.

Hva så fremover? Planene videre? Kommer en Dac Magic i neste uke - må bare vente med å hente den ut fra postkontoret før lønna kommer på konto. Må jo ha brød og bleier også! Blir nok en ny senter (B&W HTM61) og fire nye bakhøyttalere (Focal Dôme eller Mirage omnisat V2 står øverst på lista) til sommeren. Ut over det blir det ikke noe mer endringer i år. I hvetfall ikke større - slikt som kabler ol ser jeg ikke på som større og blir nok gjennomført. Jeg er i ferd med å bli meget tilfreds :mrgreen:

Bilder henviser jeg enn så lenge til min.hjemmekino.no og min profil der: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=139. Hvorfor? Jeg har ikke tatt meg tid til å lære om hvordan man laster opp bilder her enda...... :oops:
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2009 00.05.00 #2 av 3
Postet av: AndreWerdenskrieg
Vælkømmen, Msport! :mrgreen:
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2009 21.32.17 #3 av 3
Postet av: Msport
Har egentlig gjort litt av hvert i det siste når det gjelder utstyrs siden i stua. Handlet inn 4 stk Focal Dôme som bakhøyttalere (kjøpt brukt fra Devilej). Disse henger nå i taket hjemme i stua. Dessverre har jeg ikke fått nok tid til å få testet dem sikkelig, men forhåpentligvis blir det tid på fredags kvelden. Litt for mye jobb om dagen i mitt yrke. Når jeg kommer hjem i tid til å se litt tv, prøver jeg de dagene det er mulig å følge med på litt svensk hockey. Uansett - det lille jeg har hørt av nyervervelsene hittil lover bra.

Videre har jeg fått muligheten til og teste en Yamaha 3800. Muligens det blir et bytte - Yamaha 3800 mot min Onkyo 875 - med en sambygding. Dette er et spennende bekjentskap. Spiller med et litt annet engasjement enn Onkyo gjør. Der hvor Onkyo ligger et stykke foran etter min mening, er på lavt volum der Onkyo leverer et mer leveden lydbilde. Når volumet dras på, kommer man til et punkt i "grafen" hvor de krysses og Yamaha er den som tar over som det mest spennende alternativet. Om det blir et bytte, vet jeg ikke enda - kommer selvsagt også an på hva sambygdingen ønsker.

Kjøpte også en T-amp i uka som gikk. Første gangen jeg har sett en t-amp som ren effektforsterker. Skal benyttes som forsterker i et sone 2 prosjekt med høyttalere i taket ut på terassen. Ikke noe fansy system, men det skal gi en ok bakgrunnslyd. Blir aldri snakk om å spille noe spesielt høyt ute uansett - har naboer og leieboer.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar