Logo

Moms på varer fra Pixmania?

Skriv et svar
07.07.2006 09.11.03 #1 av 3
Postet av: dejavu
Hei!
Jeg vurderer et elektronikk-innkjøp fra Pixmania.com ,men er litt forvirret vedr. om norsk moms er inkludert i prisene på websiden, eller ei. Ett sted står det at moms er inkludert, men noen setninger lenger ned fremkommer at norsk moms må betales ved levering.

På deres nettsider står følgende:


"4. Pris
Alle priser på websiden er regnet ut i norske kroner (NOK) moms inkludert. Eventuelle leveringskostnader kommer i tillegg og vil være synlige nederst på bestillingen din....."

I neste avsnitt står følgende:

"Alle produkter som omsettes til eller i Norge, påløper norsk moms. Momsen blir ikke betalt til Pixmania, men blir håndtert av transportøren ved pakkens ankomst til Norge."


Hvordan skal dette forstås? Blir momsen fratrukket endelig faktura til Pixmania?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2006 15.18.31 #2 av 3
Postet av: boly
Har ingen kjennskap til nevnte firma, men send dem en mail.

Et annet alternativ er og bruke: http://www.fyndborsen.se/

Det er et firma som er mye brukt av norske brukere av hifi.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2006 17.30.06 #3 av 3
Postet av: dejavu
"boly" skrev:Har ingen kjennskap til nevnte firma, men send dem en mail.

Et annet alternativ er og bruke: http://www.fyndborsen.se/

Det er et firma som er mye brukt av norske brukere av hifi.


Hei du!
Ja,jeg gjorde det.Fikk til svar at prisene på websiden er inkludert norsk moms, men at denne trekkes fra før man betaler til Pixmania. Og så er det transportøren som krever inn momsen ved levering.

Jeg synes prisene hos Pixmania er meget hyggelige. Har sjekket litt på referanser vedr. kjøp , bla. på Hardware.no. og ser at det er en del misnøye med leveringstid. Men om man klarer vente 1 uke på varen, så er dette til å leve med.

Tror Fyndbørsen er hakket dyrere. Den recorderen til Panasonic jeg er på jakt etter, kostet 1000 kr. mer der, enn ved Pixmania.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar