Her er en liten presentasjon av hva jeg har i min kjeller.
Selve anlegget:
Toshiba DVD-spiller sølv SD-220
YAMAHA A/V-Receivere RX-V440RDS
Standar NOKIA Tuner
Bildefremviser:
EPSON EMP-TW10-projektor
Lerret Wiktorscreen 180x180cm
Høytalere:
Pioneer S-W80S 8" aktiv sub.
Front høyttalere MindTech F1-817
Bak høyttalere MindTech F1-800S
Senter høyttaler MindTech F1-800C
Senter høyttaler bak Sony (en jeg hadde liggenes)
Kabler og Koblinger:
Kun av det beste av det beste nemlig Biltema kvalitet.
Prisen på dette ligger på ca 24000 (det er ikke gali hehe)
Høyttalene er fra Ljudia og er noe av det råeste en kan få for 6000 spenn. for alle 5.
De kan blåse håret av hode din. hehe.
Prosjektoren er helt kurant og er veldig fleksibel med bra bilde. Og støyer minimalt kan ikke engang høre att den er på, så sant ikke jeg pauser filmen da
.
Romet er ca 16M2 og er i mine øyne helt ok.
Romet er bygd opp av betongulv og 4 betong vegger(digg ingen vibrasjon)
Som dere sikkert ser ligger alt av kabler sjult bak veggen. Har bare montert opp vanlige høyttalerterminaler der jeg ville ha høyttalene. Og bak forsterkeren står det 3 x kobling med bi-wiring, hvor jeg har fjernet forbindelsen og bruker 1 til front 1 til bak og 1 til senter foran og bak. Detter er med på å minske veldig på kabeltrekk som er vanlig å trekke fra fremme og så bak til prosjektor, blant anna. Jeg trenger kun 50cm så rekker jeg å koble til alt til prosjektoren(genialt hehe
)
PS har ikke fått rå til lister enda hehe, men det vil komme og de skal være malt svarte.
Romet er malt i en dyp lillafarge som er helt genial, taket i offwhite og lister og dører i sort. Har en 7seter soffa(med subben bak i bua og det gir samme effekt som rumperister tro meg) der og en Stressless skinstol. Her sitter vi å koser oss på mørke høstkvelder hvor reinet pøser ned på utsiden.
Hilsen Tommyan
Bilder finner du på:
http://min.hjemmekino.no/tommyan/