Logo

Min (Atle Torp) NYE kino - bilder på side 7 (26/8 - 2009)

Skriv et svar
16.06.2009 20.31.01 #31 av 117
Postet av: Atle Torp
Litt stillstand akkurat nå. Snekkeren har revet ned stort sett alt i første etasje, så både kone og unger er flyttet ut (til min mor) for en (u)viss tid. Kinoen og kontoret - og kjelleren for øvrig - blir igangsatt når 1. etg. er ferdig.

Dessverre er det en ganske drøy forsinkelse fra ADAM på grunn av en underleverandør. Dermed får jeg nok ikke noen nye høyttalere før tidligst oktober/november. Men jeg gjør klar til alt nå, og monterer når tingene kommer.

Det elektriske har spist en uforholdsvismessig drøy andel av det totale budsjettet, så det blir litt trangt, men jeg skal få det til. Planen var å bruke Moeller sitt X-comfort-system, men siden jeg skal ha Elko Plus i hele huset velger jeg å sette opp et system med Elko Wireless også. Siden jeg er utdannet energimontør gr. A har jeg anledning til å bygge mitt eget elektrisk anlegg. Heldigvis får en kanskje si, for ellers ville det elektriske spist opp mer enn 50 % av det totale budsjettet. Slik det er nå får jeg lys- og varmestyring i hele huset for er overkommelig pris.

Etter hvert skal jeg begynne å legge ut neon bilder. Akkurat nå er jeg i Antwerpen og kommer vel ikke tilbake før helt i slutten av uka.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2009 19.50.26 #32 av 117
Postet av: Gwandarion
Dette blir spennende Atle.
Forandring fryder heter det - denne forandringen er utvilsomt verdt å følge med på.
Din kino har inspirert mange oppigjennom, jeg tviler ikke på at den nye versjonen vil gjøre det noe dårligere.

Når ingenting skal gjøres halvveis så ender man gjerne opp med det samme i forhold til budsjettet også. Dersom man legger lista på 110% så...

- Ola
Musikken er målet
| B&W 805s | Plinus CD-LAD & SA100 mkIII | Marantz SA-15 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2009 15.38.01 #33 av 117
Postet av: Olseng
Ja dette blir virkelig spennende :shock:
Lykketil og takk for sist (nb1)
All great men are dead, and i`m not feeling well
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2009 21.22.49 #34 av 117
Postet av: Snickers-is
Heisann, her skjer det ting! Det tok litt tid før jeg kjente meg igjen på tegningen, men det var kanskje ikke så rart :biggrin:
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2009 12.34.29 #35 av 117
Postet av: Msport
Hei! Hvordan går det med oppussinga?
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2009 22.36.04 #36 av 117
Postet av: Snickers-is
Akkurat nå sitter jeg og storkoser meg med et par Alpha. Jeg vet ikke hvor stor forskjellen er på Alpha og Beta, men dette er virkelig godsaker må jeg si.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2009 10.13.37 #37 av 117
Postet av: Atle Torp
Fett! Det er drømmen for min del. Ellers ser jeg ingen grunn til å bytte høyttalere.

Beklager at det har vært lite trykk i tråden, men det er fordi det ikke har skjedd noe i heimen enda. Vi pusser i første omgang opp første etasje så her går det unna.

Den eneste oppdateringen, om det kan kalles det, er at jeg har bestemt meg for å gå for Elko Plus i hele huset. Det blir mye trådløst og jeg har også gått for Visual Controler slik at jeg kan programmere avanserte styringer. Det blir også varmestyring og masse annet kult, blant annet skjult elektronikk og sorte lavtbyggende stikk med lys bak.

Jeg lover imidlertid å være en maur til å legge ut bilder og oppdateringer når jeg starter med kinoen, selv om det kan ta et par måneder til.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2009 20.48.43 #38 av 117
Postet av: Snickers-is
Da passer det kanskje bra at leveringstiden på in-wall høyttalerne fortsatt er uviss da :D

Jeg har ikke en dritt med det, men hvordan i all verden får man råd til å pusse opp hele førsteetasje og kjelleren på en gang, samt oppgradere i kinoen?

Hva er planen ift diffusjon, absorbsjon osv?
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2009 23.48.22 #39 av 117
Postet av: Atle Torp
Man låner til over pipa, er det ikke slik de fleste gjør?

Jeg skal skrive mer om det du spør om senere. På dette stadiet er planleggingen noget fattig foreløpig.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 09.10.49 #40 av 117
Postet av: Snickers-is
Det blir uansett spennende å se hvordan dette blir til slutt.

Hadde det vært mitt rom ville jeg klassifisert refleksjonene og sørget for å ikke drepe de gunstigste. De senere årene har det dukket opp en del interessante arbeider som viser viktigheten av å ha noen vesentlige refleksjoner intakt. Med høyttalerne dine er også dette en fordel da de har veldig homogen spredning innenfor minst 30-45 grader.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 09.47.37 #41 av 117
Postet av: orso
"Snickers-is" skrev:Det blir uansett spennende å se hvordan dette blir til slutt.

Hadde det vært mitt rom ville jeg klassifisert refleksjonene og sørget for å ikke drepe de gunstigste. De senere årene har det dukket opp en del interessante arbeider som viser viktigheten av å ha noen vesentlige refleksjoner intakt. Med høyttalerne dine er også dette en fordel da de har veldig homogen spredning innenfor minst 30-45 grader.

Dette skulle jeg gjerne likt og hørt mer om. I en annen tråd kanskje.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 20.41.59 #42 av 117
Postet av: kenti
Legg ut bilder av oppussingen av 1. etg da! :D

Litt pussig når det gjelder hjemmekinoene våre, Atle. Sist gang jeg drev å bygde holdt også du på med ditt rom. Nå starter du med et nytt rom om ikke så alt for lenge, noe jeg sannsynligvis også gjør :) Har jo flyttet, og da må man starte på nytt. Nå blir jo ikke mitt i samme lige som ditt sikkert, men gleder meg til å følge med hos deg igjen.

Jeg skal forresten passe på å prøve å plage deg like mye denne gangen også :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 23.46.03 #43 av 117
Postet av: Atle Torp
Snickers: har du noen linker å dele på disse teoriene. Det er i alle fall ytterst spennende og kanskje noe i tråd med mine egne refleksjoner om hvordan det kan lønne seg å utføre akustiske tiltak.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 23.47.53 #44 av 117
Postet av: Atle Torp
Svært spennende Kenti :D

Jeg kan legge ut noen bilder fra 1. etg når jeg kommer hjem fra Singapore. Her nede er klokka snart 8 om morgenen og jeg skal på jobb :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2009 23.53.42 #45 av 117
Postet av: kenti
Så bra!

Apropo du og dine reiser. Ringte deg vel for snakke om hvordan trekke seige kabler i rør forrige gang du var i India om jeg ikke husker helt feil :lol:
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar