Logo

Min (Atle Torp) NYE kino - bilder på side 7 (26/8 - 2009)

Skriv et svar
05.06.2009 23.36.04 #1 av 117
Postet av: Atle Torp
Siden min "gamle" kino skal rives velger jeg å starte en ny tråd. Jeg stenger ikke den gamle tråden, men fra nå av er det greit å starte med blanke ark :D

Sakset fra denne tråden: viewtopic.php?f=32&t=4453&st=0&sk=t&sd=a&start=390

Jeg har kommet til et punkt hvor det er rommet som er den aller største flaskehalsen i systemet. I forbindelse med at vi skal pusse opp hele kjelleren og første etasje river jeg den gamle kinoen samt kontoret. Ny lettvegg settes opp i bakkant som vist på tegningen, og dermed har jeg et rom som muliggjør symetrisk plassering av høyttalerne i front.

Jeg kommer til å investere i aktive ADAM Audio in-wall både som surr. - surr. back - presence front og presence back. Totalt snakker vi om 8 høyttalermoduler og 24 forsterkermoduler. I tillegg til frontene og senteren selvsagt. I tillegg til dette har jeg også 2 stykker SVS PB13-Ultra og en SVS PB12-Plus (nye typen).

Jeg beholder JVC HD1 men investerer sannsynligvis i et godt motorisert lerret. Dette gjør jeg for å ikke behøve å se på en stor hvit flate når jeg lytter til musikk. Takk til Scrooge for den ideen!

Resten av elektronikken (Linn Akurate DS - Mark Levinson No. 38 - Yamaha DSP-Z11 - HDX 1000 - PS3 - Sony BDP-S550) blir stående. Jeg klør i fingrene etter å gå for Klimax DS og Kontrol men dette skal heller få være en drøm inntil videre.

Akustikken skal bli svært godt ivaretatt

Jeg kommer nok ikke til å lage en Bat Cave siden rommet kommer til å bli mest brukt til musikk, så jeg vil ha en brytende farge på enkelte akustikkfelt. Tipper det blir så likt som kirsebærfargen på Ekornes-møblene som mulig. I alle fall må det være en varm farge.



R.I.P:

Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 05.06.33 #2 av 117
Postet av: RoKo
Og så var moroa i gang! :biggrin:

Dette blir ytterst spennende å følge med på, for bildeserien fra denne omleggingen blir garantert av enda høyere kvalitet!
www.aperitif.no - det ultimate sted for mat og vin!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 05.23.36 #3 av 117
Postet av: Jerome
Dette blir helt sikkert råtøft! :D

Hvorfor har du gitt opp å bygge et nytt rom opp i første etasje som du snakket en gang?
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 06.54.06 #4 av 117
Postet av: 8x12_TOM
Hei! Nesten litt trist å rive den flotte kinoen, men kjenner jeg deg rett kommer det nye rommet til å bli ennå råere.
Har jo hatt to overnattinger i den gamle kinoen, så et lite besøk når rommet står klart igjen dadde vært morro :smile:
Hvis jeg kan være til hjelp under veis, bare for å korte ned på ventetiden, si i fra
Rommets størrelse? Mener takhøyden var noe mindre en normalt .

Mvh-
Tor
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 08.06.36 #5 av 117
Postet av: DevilEj
Dette har du jo snakket om en stund, så det var ingen stor overaskelse at den gamle kinoen avvikles. Likevel en stor jobb du skal igang med siden hele kjelleren tas samtidig. Hva er tidsestimatet på hele prosjektet?
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 10.59.46 #6 av 117
Postet av: Anfield
Se der ja. Spennende, og jeg (som alle andre) gleder meg til å følge med videre. Blir garantert bra, og jeg antar at BEF skal ha et ord og en hånd med i laget?
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 11.39.36 #7 av 117
Postet av: MindWaste
Spennende prosjekt som skal bli artig å følge med på!
Regner med det blir en bildeorgie uten sidestykke under bygging? :mrgreen:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 20.20.04 #8 av 117
Postet av: AndreWerdenskrieg
Wow, vanvittig spennende! Ikke bare det nye rommet i seg selv, men også de spennede aktive ADAM-höyttalerne rundt baut.
Er rimelig sikker på at det ikke kommer til å finnes maken noe sted. Dette gleder jeg meg til å fölge med på!
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 20.51.04 #9 av 117
Postet av: Atle Torp
Jeg óg synes det er spennende. Særlig med tanke på at ADAMs In-Wall-serie er bygget mye på samme lest som Tensor-serien. Vi snakker tross alt om ca 10k pr. høyttaler eller noe i nærheten.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 21.00.41 #10 av 117
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Atle Torp" skrev:Jeg óg synes det er spennende. Særlig med tanke på at ADAMs In-Wall-serie er bygget mye på samme lest som Tensor-serien. Vi snakker tross alt om ca 10k pr. høyttaler eller noe i nærheten.

Helt vilt. dette kommer nok til å bli vanvittig.
En dag håper jeg virkelig jeg kan få audiens til å oppleve dette, Hr.Torp!
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 21.03.34 #11 av 117
Postet av: Atle Torp
Du er selvfølgelig velkommen!
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 21.04.45 #12 av 117
Postet av: Atle Torp
"8x12_TOM" skrev:Hei! Nesten litt trist å rive den flotte kinoen, men kjenner jeg deg rett kommer det nye rommet til å bli ennå råere.
Har jo hatt to overnattinger i den gamle kinoen, så et lite besøk når rommet står klart igjen dadde vært morro :smile:
Hvis jeg kan være til hjelp under veis, bare for å korte ned på ventetiden, si i fra
Rommets størrelse? Mener takhøyden var noe mindre en normalt .

Mvh-
Tor


Det er svært vedmodig, men slik er det :D

Vi får samles igjen med rødvin og god mat. Det ser jeg veldig frem til!
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 21.08.15 #13 av 117
Postet av: Atle Torp
"DevilEj" skrev:Dette har du jo snakket om en stund, så det var ingen stor overaskelse at den gamle kinoen avvikles. Likevel en stor jobb du skal igang med siden hele kjelleren tas samtidig. Hva er tidsestimatet på hele prosjektet?


Vi har regnet med 3 måneder på disse to etasjene, men vi har fått med oss folk til å hjelpe. Jeg er allerede i gang med å pigge opp til nye kloakkrør og vannrør. Hvis noen har en minigraver jeg kan låne eller leie skrik ut ... Pr. i dag går det et snart 50 år gammelt galv. rør rett under kinogulvet, og her er det ikke spørsmål om det kommer til å lekke, men snarere når ...
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 21.09.18 #14 av 117
Postet av: Atle Torp
"MindWaste" skrev:
Regner med det blir en bildeorgie uten sidestykke under bygging? :mrgreen:


Vær du trygg :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 21.10.07 #15 av 117
Postet av: Atle Torp
"Anfield" skrev:Se der ja. Spennende, og jeg (som alle andre) gleder meg til å følge med videre. Blir garantert bra, og jeg antar at BEF skal ha et ord og en hånd med i laget?


BEF blir en svært viktig støttespiller i denne prosessen. Han vet hva det dreier seg om!
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar