Hei
Jeg har et rom, som kun er på 9,8m2, men har da i tillegg et rom på begge sider som noe av utstyret vil stå, som for eks. PC Server og slikt...
Der er par ulemper med dette rom, som for eks. 3 dører... pipe går i gjennom på en side, dårlig lydisolasjon mellom etasjer, kansje ikke så stort problem hos meg da jeg har en stue med samme utstys rett ovenfor... galskap.. jeg vet... men vi har ikke altid lyst til å se samme filmen... og ikke spiller kona heller... så da blir det 2 rom...
Det som jeg egentligt lurer på, er hvordan bør jeg endre på rommet til å gjøre dette mer Kino aktigt? bedre lydfølelse og slikt?
Jeg har planer om å gjøre dette i mange trin, som for eks. å male romet mørkt, før jeg setter eventuelt opp plater til å dempelyd.. har også planer å bygge vegg, der TV-en står i dag o henge TV opp på den, med plass da til høytalere på begge sider, så jeg for lidt bedre utnyttelse av rommet...
Alle tips mottas med takkUtstyr er for det meste allrede på plass, ,da jeg vil ha samme utstyr i i MikroKinoen og jeg allrede bruker oppe, i stuen dette til å gjøre livet enklere... (dere som har 8 fjernkontrolere på stuebordet og ikke teknologisk fru.. skjønner det sikkert..)
Her er tegning av rommet:
Her er rommet som det ser u t i dag
Utstyr som skal brukes er av Budget klassen[list]Onkyo TX-SR606 (Innkjøpt)
Samsung LE46F86 LCD (I bruk)
Playstation 3 for allt som den klarer (I bruk)
Get HD-PVR (I bruk)
Dynavoice F-6 EX, Bak (I bruk)
Dynavoice Definition DF-5 Foran (Bi-amp-et)
Dynavoice Definition DC-5, Center
Subwoofer, ikke bestemmt enda...
PC-server AMD, 2core, 3GB, 10TB disk (kjører PS3mediaserver) (I daglig bruk)
2XRecliners (I bruk)[/list:u]
Disse gamle høytalere skal selvfølgeligt ut...