stigga
Aktiv
E-post
Nettside
Her er følger mer om LL Latona 3710. Har søkt etter tester osv. på Google, men får kun opp min egen amatør-test her på forumet.
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... highlight=
Jeg synes denne tv'n fortjener mer oppmerksomhet, og kommer derfor med flere opplysninger basert på min erfaring med tv'n.
Jeg har nå hatt tv'n i to mnd, og har gått til innkjøp av Argon dvd2006. Tilkoblet med HDMI. Dessuten har jeg gitt bort min lcd pc-skjerm, og bruker nå kun Latonaen som pc-skjerm.
Som pc-skjerm fungerer tv'n meget bra. Jeg har oppløsningen på 1360X768. Hele skjermen er fylt, ingen svarte felter. Alt fungerer meget godt. Ingen problemer. Tilkobling via VGA. Fargene er gode. Responsen under spill er bra.
Argon DVD2006: Dette her er bra. Bildekvalitet er så utrolig bra. Stor forskjell mellom komponent og HDMI. Kan nesten sammelignes med VHS vs. DVD. Så stor er faktisk forskjellen. Fargene og skarphet blir så mye mer naturlige og bedre med HDMI. Støyen i bildet varierer med hvilken film. Star Wars III er det absolutte høydepunk når det gjelder bildekvalitet. Null støy i bildet. Eldre åttitalls-filmer inneholder en del støy (F.eks. Top Gun, Point Break, Red Cop). Støyreduksjonen på tv'n tar bort mye av støyen.
Et problem jeg imidlertid har oppdaget, er at under noen filmer (f.eks. The fast and the furious og Varulvkaninens forbannelse), "blinker" bildet. Det er akkurat som om noen skrur lyset av og på i bakgrunnen. Dette skjer spesielt når lyse bilder dukker opp. Som f.eks. i begynnelsen av Varulvkaninens forb., under presentasjon av hvem som har laget filmen osv. Disse er hvit tekst. Når denne teksten kommer frem på skjermen, blir bakrunnen mørkere. Dette skjer ikke når jeg ser via komponent, så det må ha noe med HDMI og gjøre.
Noen som vet noe om det? Har det med HDMI-kabelen og gjøre (Argon, billigste)??