Logo

Mer bass på cv fronthøytalere denon avr 1905 pre out hjelp

Skriv et svar
07.03.2007 20.17.49 #1 av 6
Postet av: atrooper
Åssen får jeg mer bass på fronthøytalere (2 cv dc 15, som kjøres på pre out utgangen)
Har som sagt en denon avr 1905 reciver og etter det jeg kan se så har den verken noen "bass knott, eller loudness knapp.

Bør jeg ha mer bass egentlig(dypere?)? Har stilt inn kun på avstand til forskjellige høytalere, synes center er den høytaler som oftest er høyest og den som blir mest brukt også, men dette er kanskje vanlig.

Har akkurat kjøpt anlegget og er helt blank på feltet.
De andre høytalerne er
2 stk CERWIN-VEGA CLS-6 Høyttalere
1 stk CERWIN-VEGA CLS-6C Senterhøyttaler

Har ingen sub, så skal forsøke å la fronthøytalerne ta den jobben(mest økonomisk)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2007 03.02.51 #2 av 6
Postet av: Zleepyme
Det CV høyttalerne dine trenger er en effektforsterker. Men da må det være pre out for front på reciveren din... Hvis du har det, så er det bare å investere :wink:
En slik f.eks:
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... 2x170W.htm
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2007 06.36.21 #3 av 6
Postet av: Torja
"atrooper" skrev:Åssen får jeg mer bass på fronthøytalere (2 cv dc 15, som kjøres på pre out utgangen)
Har som sagt en denon avr 1905 reciver og etter det jeg kan se så har den verken noen "bass knott, eller loudness knapp.


Kjenner ikke til disse høytalerne, er det aktive høytalere siden du har koblet dem opp via pre out utgangen på reciveren? Kansje det i så fall hjelper å redusere lydtrykket fra senteren for å få et mer "uniformt" lydtrykk i front? Evt ny reciver med loudness knapp.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2007 23.32.21 #4 av 6
Postet av: jakv
Det er pre out på denne, og det er mulig å stille bass/diskant på den, men ikke loudnes knapp. Nede til høyre er det et lite hjul med noen smaå knapper rundt. Prøv deg frem litt der så kan det hende at det blir litt mer liv.

Men jeg tror nok at den forsterkeren kan bli litt liten for DC15, spe på med en effektforsterker koblet til pre out, gjerne 150-200W pr. kanal, så blir det nok fart i dem regner jeg med :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2007 17.43.11 #5 av 6
Postet av: atrooper
Det hjalp vist på å tryke på de små knappene, he he...

Nå låter de skikkelig bra...

Har 300w på hver høytaler gjennom pre out utgangen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2007 18.28.37 #6 av 6
Postet av: jakv
Det skal vel holde med effekt da :D
Livet er mer enn en pakke tørre kjeks
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar