Logo

Meny på reciver

Skriv et svar
21.12.2005 12.45.57 #1 av 5
Postet av: baas
Hei

Jeg skal snart kople sammen utstyret som jeg har kjøpt til et nytt rom i kjelleren, som er avsatt til hjemmekino. ( 7,5 x 3.5m ) Har en Onkyo 602,
LG RH7800H. Lg'en har HDMI utgang. Reciveren ikke. Har HDMI-kabel som skal gå fra LG'en til projektor PT_AE 900.
Jeg bare lurer på hvordan jeg skal kople for å få menyen fra reciveren opp på veggen .Type lerret har jeg ikke bestemt meg for. Er det noen som har noen gode forslag her, type og størrelse ? Rommet kan gjøres helt mørkt.
Hvor langt fra lerret bør man plassere projektoren ? Fleksibel på hvor man skal sitte.
Har også lagt kabler ( i veggen ) klar til en PC for kjøring av multiplayer og annet snacks. Dette er en vanlig skjermkabel ( 10 m ). Håper bilde blir bra og at jeg kan kjøre høy oppløsning uten problemer.

Dette er min første hjemmekino så jeg håper å få noen tips her om alt som har med dette å gjøre.

Kan også legge inn bilder av byggingen og ferdigstillelse, om noen har interresse av det.

baas
:cry: :wink: :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2005 14.16.56 #2 av 5
Postet av: boly
PJ er ikke det jeg kan best, men vi er nå alle glade i og se bilder :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2005 14.20.06 #3 av 5
Postet av: arntos
Skal du ha menyen fra receiveren til projektor er nok det enkleste å strekke en composite kabel fra video utgangen på receiveren.

Alternativt inn på scarten på opptageren, men det er vel ikke sikkert at den kan konvertere fra composite til HDMI.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2005 14.57.23 #4 av 5
Postet av: baas
Sitter ute på blåmyra ft. men er hjemme mellom jul og nyttår. så da skal prøve meg frem.
takk for tips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2005 20.50.07 #5 av 5
Postet av: Bidd@
Du må bruke kompositt eller s-video for å få dette til. LG'n konverterer ikke analogt til digitalt.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar