Logo

mediasoftware til htpc

Skriv et svar
13.05.2009 13.51.43 #1 av 5
Postet av: teebee
kan være greit å vite hvilke alternative programvarer man har for avspilling på sin htpc. skriv hvilken platform og fordeler og ulemper med programvaren og om den er gratis eller må kjøpes.

regner noen skriver om avspillere som powerdvd, windvd, vlc, mpc og mediasenter programvare som windows mce, mediaportal, xbmc.
kommer til å oppdatere denne posten med hvilke programvare som er omtalt.
kjør på, spre deres kunnskap :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 21.46.59 #2 av 5
Postet av: teebee
hmm lite aktivitet her. vært å slikket sol en uke derfor jeg ikke har skrevet noe.
jeg begynner med den jeg bruker og eneste jeg har prøvd. xbmc for windows.
xbox media center skal fungere på linux og mac også, men dette har jeg altså ikke testet. programmet er gratis og open source.
den støtter det meste av formater (har ikke kommet over et format den ikke støtter). den spiller pakkede mediafiler og pakkede isofiler(om de er pakket på riktig måte). kan også spille webtv og apple movie trailers, shoutcast, podcast, lastfm og sikkert flere med addons. usikker på hvilke format den støtter siden jeg ikke har bra nok lydkort, men i settings står det dts og dolby digital ac3.
de har ulike skin å velge mellom. i tillegg til å spille filmer, musikk og viser bilder så får du værmelding og rss feed.
du kan lage virtuelle mapper så du kan samle filer fra flere mapper i en mappe noe som er greit om du for eksempel har filmer på flere harddisker.
du kan bruke mus, tastatur eller fjernkontroll for å manøvrere i grensesnittet. jeg bruker for det meste tastatur.
jeg tror ikke den støtter hardware akslerasjon så trenger nok bra hardware om man skal spille av full hd. er også usikker på om den oppskalere sd matriale.

jeg vet ikke hvordan den håndterer dvd\bluray plater da jeg ikke har spiller for det. tror heller ikke at den kan vise tvsendinger for de som har cam modul i sin htpc.

nyttige linker:
keyboard funksjoner, wiki, forum
oppdatere xbmc fortløpende

som sagt tidligere så er dette den eneste mediaspilleren jeg har prøvd på min htpc og er strålende fornøyd. kan være fordi jeg har brukt xbmc på xbox i en årrekke og er så vant med dette grensesnittet. det at det støtter avspilling er for meg noe av det viktigste.

noen som har synspunkter på xbmc eller har mere å tilføye?

nb!! kan hende man får feilmelding at msvcr71.dll mangler. denne finnes i for eksempel java\bin mappen. kopier denne filen til windows\system32 og start programmet igjen.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.06.2009 17.10.34 #3 av 5
Postet av: teebee
ingen andre som vil skrive noe om andre program for å spille medier?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2009 06.29.07 #4 av 5
Postet av: teebee
kom over et nytt skin til xbmc. http://www.aeonproject.com/ ser utrolig kult ut og du velger selv hvilke bakgrunsbilder du vil ha på du ulike kategoriene. dette skinnet vidreutvikles ikke lengre, men fins andre mod av dette skinnet. jeg vil anbefale showmix 2.5

last ned nyeste xbmc versjon Camelot Release Candidate 1
og hent aeon showmix showmix 2.5 og fontene som puttes i showmix mappen

kan også få nyeste versjon av showmix med å bruke TortoiseSVN opp mot sourceforge, men dette kan jeg lite om.

finner flere skin på http://xbmc.org/forum/forumdisplay.php?f=67 for dere som vil utforske andre alternativer.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.08.2009 16.14.47 #5 av 5
Postet av: Ctech
Jeg kjører for tiden Boxx på min AppleTV, med 2 eksterne USB disker tilkoblet appleTV gjennom en usb hub. Total lagring 2TB eksternt + 40GB internt.

Fungerer utmerket for alt som er i SD oppløsning.

Har også testet med network drive på Windows og Mac, alt fungerer utmerket.

Negativt:
- AppleTV er litt treg, men nyeste utgave av Boxee har gjort den mye raskere.

Konklusjon:
Boxee er fantastisk, kunne ikke klart meg uten

Vurderer:
- Vil enten bygge meg en HTPC med Windows og Boxee, eller så kjøper jeg en Mac Mini 2.0 GHz som klarer å kjøre 1080p.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar