Logo

Mediacenter på touchscreen i treningsenter, hjelp

Skriv et svar
09.01.2006 20.23.26 #1 av 4
Postet av: synch
Hei,

Håper noen kan hjelpe meg med følgende:

Jeg har en parabol, en dvd-spiller, en projektor, en radio, et surroundanlegg og en pc.

Jeg ønsker at mine kunder skal kunne få se dvd filmer på lerret, se tv fra parabol på lerret, se videofilmer lagret som fil på pc, og høre på radio.

Disse tingene ønsker jeg at skal kunne velges på en lettvin måte, og jeg ser derfor for meg en touchscreen som har kategoriene "TV" - "RADIO" - "DVD" - "PC(filer)", med underkategorier som viser valg av tvkanaler, radiokanaler, pcfiler og spor på dvdplate.

Her kan så medlemmet bare trykke på tvnorge for å se tvnorge, eller trykke på p4 så kommer p4 osv.

Hvordan kan jeg få til dette?

Takker så mye for hjelp!

Mvh
Øystein
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2006 21.47.32 #2 av 4
Postet av: Rune
En PC med TV kort kan løse dette. Problemet er at du nok må få lagt programvare som skal fungere som grensesnitt mot brukeren. Dette blir nok ikke enkelt (eller billigt)

For jeg regner med at de kun skal ha tilgjengelig enkelte funksjoner i pc'n.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2006 10.11.30 #3 av 4
Postet av: JayPea
:)
Hei.
Det finnes løsninger som kan styre alle disse funksjonene via en prosessor og et såkalt "Touch panel", en berøringsfølsom lcd skjerm.
Her programmeres knapper til å gjøre valg på ustyret ditt.
Funksjonene kan dermed full-automatiseres, slik at hvis du eks. trykker "DVD" knappen, vil systemet gi meldinger til alle berørte apparater om å starte,velge riktig inngang, styre lys, stille volum, mm.
Jeg jobber med å programmere disse tingene hos YIT Building Systems.
Jeg har selv innstallert dette hjemme, og det funker som ei kule!
(selv mor kan betjene hele systemet uten problemer!)
:D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2006 00.15.29 #4 av 4
Postet av: synch
Ja... Hvordan får jeg ordnet meg dette?:)

Hørtes ut som det jeg er ute etter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar