Logo

Marantz SR-4500 Receiver

Skriv et svar
27.10.2004 07.27.42 #1 av 3
Postet av: K1
Har kjøpt denne forsterkeren for noen dager siden men siden jeg er helt grønn på dette området så har jeg da enda ikke fått rundt om kring lyden til å funke enda :D
Jeg har koblet dvd med en s-video kabel i tv og en sånn coax cabel fra dvd til forsterker.
skal koble s-video kabel til forsterker også når jeg får kjøpt en til s-video kabel fra forsterker til tv. Regner med at jeg ikke får dette til heller.
Men mitt problem er altså å få lyd i det hele tatt når jeg ser på dvd.
Er det noen form for instilling på forsterker jeg må gjøre for å få lyd fra dvd spilleren.
Jeg får lyd fra radio og video.
Vet ikke om det er mulig men jeg har ikke fått lyd i alle høytalerene nå jeg ser på tv igjennom videoen?
Jeg vet at alle høytalerene funker da de bråker når jeg kjører en sånn test på dem fra forsterker.
Synes også at det er litt dårlig lyd i front høytalerene mine nå også. Det er liksom ikke noe trøkk i dem mer.
Var det noen som skjønnte dette?
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2004 09.21.28 #2 av 3
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet. Gratulerer med et godt valg av forsterker.

1. Forsterken din har både analog, optisk og koaksial digitalutgang som er koblet til DVD inngangen. Husker ikke helt hvordan det er på marantz, men du må sikkert definere hvilken inngang du skal bruke (eventuellt trykke flere ganger på DVD inngangsvelgeren).

2. For å få surroundlyd fra video må du sette forsterkeren i Dolby Pro Logic II modus.

3. Den beste tilkoblingen fra DVD til TV er gjennom en SCART kabel og ved å bruke RGB signal. (velges i oppsettet til DVD spilleren)

4. Når det gjelder trykk så bør du eventuelt vente til du får lyd fra DVD slik du får høre hvordan det lyder.

Håper dette kan hjelpe.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2004 19.34.31 #3 av 3
Postet av: K1
Av en eller annen grunn så funker pluttselig alt sammen?
Lar det være som det er tror jeg. Uansett så er planen min å koble Xbox, Video og Dvd til forsterkeren og så koble forsterkeren min til Tv'en.
Som du Rune sier så er den beste måten å koble Dvd til Tv er gjennom Scart og RGB. Jeg har ikke mulighet til å koble scart til Forsterkeren men jeg kan koble S-video eller sånn gul kontakt greie.
Er det ikke å anbefale å koble igjennom forsterker? Mister jeg noe effekt/signaler ved å koble alt gjennom forsterkeren?
Grunnen til at jeg vil gjøre det sånn er at jeg ikke får koblet alt i Tv'en på en gang. Hvis jeg kobler det til forsterkeren så trenger jeg bare 1 kabel fra forsterker til Tv'en.

Synes hele forsterker greia var veldig avansert. sliter med å få slått av forsterkeren med fjernkontroll så da skjønner dere hvor mye jeg sliter med akkurat dette :D

Men det går framover i alle fall
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar