Logo

Man blir feit av å pushe HiFi?

Skriv et svar
07.01.2010 10.47.08 #1 av 3
Postet av: Kjell
Til alle dere som klager på at HiFi er en knalltøff bransje.

Kilde: Hegnar online.
Han har tjent 143 millioner på radioer
Erling Neby har blitt søkkrik på Tivoli-radioer. Nå er det lekre Geneva-anlegg som gjelder.

Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 07.1.10 11:31)

Erling Neby i Neby Hifi Concept har hatt enorm suksess med agenturet på Tivoli-radioer. Ifølge Finansavisen har han tjent 143 millioner kroner på fem år. Nå satser han på Geneva-anlegg. Prisen ligger på rundt 3.000 kroner, mens de dyrere modellene, som er komplette stereoanlegg, koster fra 7.000 til 30.000 kroner.

Geneva-produsenten var imidlertid en hard nøtt.

- De var helt utilgjengelige, svarte ikke på telefonen, og var ute på reise. Til slutt dro jeg ned og ventet utenfor kontoret i Sveits. Jeg bare måtte sikre meg agenturet, sier Neby til avisen.

I år regner han med å selge Geneva- anlegg for 25-30 millioner kroner.

I løpet av syv år har han solgt nærmere 500.000 Tivoli-radioer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2010 19.23.17 #2 av 3
Postet av: roffe
Spørsmålet er vel heller om dette er hifi.

Jeg oppfatter vel heller Tivoli-radioen som et vellykket konsumentprodukt som forener enkel bruk, klassisk design, rimelig pris og en mer attraktiv lydmessig klangbalanse enn konkurrentene på en måte som har truffet veldig bredt. Rett og slett en skikkelig bordradio som alle liker.

Jeg er slett ikke sikker på at Geneva-anleggene vil slå an like mye.

Neby har vel også gått på trynet tidligere i sitt liv som hifi-pusher, så det å satse på dette er ikke akkurat sikre penger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2010 21.47.37 #3 av 3
Postet av: Runel
Er vel også litt forskjell på Impotør og fritt stående forhandlere? Jobber selv i bransjen å marginene er ikke så ekstremt fete særlig på annonse varer hvor en heller taper penger enn å tjene peger. Er bare å sjekke resultat graden til de forskjellige kjedene så ser at de store kjedene ofte har mye mindre igjen i % enn de små. F.eks Elkjøp 2,4 i DG mens Hifiklubben 7,4 i DG (og over 10% i DG siste 5 år). Men vet at omtalte impotør gjør det bra mye da han tar den prisen HAN vil ha så får de som kjøper av han pent betale dette funker hver gang da han har truffet en nisje i markedet:)
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar