Logo

Mac på Panasonic plasma = meget bra, men...

Skriv et svar
13.07.2007 15.00.43 #1 av 5
Postet av: erikmann
Vurderte lenge om jeg skulle kjøpe LCD eller plasma, og endte opp med Panasonic 42" plasma.

Er storfornøyd med TV'en og ble spesielt imponert over hvor bra kvalitet det egentlig ble på signalet fra Mac'en.

Men en ting skjønner jeg ikke:

Når jeg kobler til via VGA>PC blir bildekvaliteten bedre enn hvis jeg kobler til via DVI>HDMI.
Oppløsningen blir dog lavere selvsagt.

Mac'en har DVI utgang, og jeg må bruke et adapter for å få VGA ut fra Mac'en. I tillegg er vel VGA analogt og DVI digitalt, så det burde vel vært motsatt resultat eller...?

Noen som vet?

Erik :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2007 17.25.45 #2 av 5
Postet av: Rune
Det har nok fordi at du får 1:1 pixelmapping og dermed helt skarpt bilde på skjermen. Kjør du annen oppløsning via HDMI/DVI vil tv måtte skalere ned og det vil medføre uskarphet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
14.07.2007 08.21.39 #3 av 5
Postet av: sistebossen
Uten at jeg har denne TVen enda, så er jeg enig her. En piksel er jo en piksel uansett hvilken tv nær sagt, så 1:1 vil jo bli lik identisk.

Glad det funker med macen også.

Er det denne du bruker? Bare ut av interresse, siden jeg har samme på PB15.

http://homepage.mac.com/sandwich/ecentr ... ga_125.gif
14.07.2007 16.35.32 #4 av 5
Postet av: casiraghi
Hvilken Panasonic er det snakk om ? :)
15.07.2007 20.03.41 #5 av 5
Postet av: erikmann
Takk for raske og forklarende svar!

Har falt til ro med et knallbra bilde via VGA og oppløsning på 1024x768 og 85Hz.

Fulgte en knøttliten adapter med Mac Mini som er lik den du viser til, men den hadde ikke kabel mellom kontaktene.

Kjøpte forøvrig en TH-42PX70E hos Lefdal til 9.995,- mye takket være andre obervante folk her på forumet.

Siden Lefdal av uforståelige grunner ikke sender varer til Bodø, måtte jeg få den levert til en kjenning i Oslo som sendte den videre! Kom meg unna med 495,- i frakt!

Storfornøyd!

Erik
Skriv et svar