Logo

**LØST** Sony KDL-46W3000?

Skriv et svar
21.01.2008 08.45.37 #1 av 14
Postet av: pstub
Hei alle beleste!
Jeg er i ferd med å skulle kjøpe meg en ny stor og fin TV. Har bestemt meg for 46/47" full HD og LCD. Står nå mellom modellene Philips 47PFL9632D og Sony KDL-46W3000. Jeg inbiller meg at begge disse er gode kjøp, men kan ikke si jeg vet hvilket som blir det beste... Håper noen her har mulighet til å hjelpe meg å bestemme meg!

Er det forresten noen som har testet Philipsen mot Windows Vista? Jeg har nemlig en HTPC koblet til TV'en (idag en 37" Amoi) med DVI-->HDMI, og etter at jeg byttet til Vista forsvant signalet. Vista kjenner ikke at det er en skjerm tilkoblet. Derfor må jeg bruke VGA til TV'en, noe som er litt irriterende. Grunnen til at jeg spør er at Philipsen ikke har VGA inngang!
Følgespørsmål: Er det noen kvalitetsforskjell i RGB og VGA tilkobling? Da jeg har mulighet til RGB fra grafikkortet kan dette være et alternativ til VGA OM jeg skulle velge Philips TV'en.

På forhånd tusen takk for hjelpen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 10.33.47 #2 av 14
Kan du oppgi litt mer om hva slags bruksområde du har, lysforholdet i ditt rom, sitteavstand og en prisklasse slik at vi evnt kan komme med andre alternativer?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 10.45.16 #3 av 14
Postet av: pstub
Tja...
Ser vel stort sett på DivX filmer, tv-serier og DVD-filmer gjennom HTPC'en. Har også en del 1080-filmer som jeg nyter å se på min nåværende 37" full-HD tv. Kommer til å bytte ut DVD spilleren med en BluRay eller HD-DVD når prisene blir litt mer overkommelige. Sitteavstand cirka 3,5-4 meter. TV på nordlig vegg i rom med vestvendte vinduer, så sjeldent direkte sollys på skjermen.

Jeg har egentlig sett nok på andre alternativer, og det er derfor jeg nå spør om hva som er best av disse modellene...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 12.39.01 #4 av 14
Postet av: Egga
En kompis av meg fikk philips tvet for en stund siden, og hadde vista på sin stuemaskin i starten. TV kom opp automatisk, uten noen problem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2008 18.25.06 #5 av 14
Ifølge spesifikasjonene har Philips TVèn 1:1 Pixelmapping, noe som gjør at du vil få ett korrekt bilde. Sony W3000 syntes jeg ga skarpe bilder, den har også ett godt sortnivå til LCD å være. Blant annet Lyd og Bilde skrev at 40" slet litt med etterslep, om dette er tilfelle eller ikke vil jeg ikke si noe særlig om; da jeg ikke fikk se noe materiale som jeg kunne konkludere om dette var tilfelle eller ikke. Jeg har ikke sett Philips apperatet, men det virker som en spennende tv spesielt mtp Ambilight. Anbefaler deg å lese testen av 40W3000 her og se gjennom Lyd og Bilde`s årskavalkade for videre veiledning:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3725&p=68

Det er en del av brukerne her på forumet som har gått til innkjøp av 40", jeg anbefaler deg å spørre om erfaringer i den offisielle tråden for tvèn.

Lykke til på jakten!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 09.05.09 #6 av 14
Postet av: pstub
Takker så mye for tips.
Ble til at jeg valgt Sony skjermen, da det var denne som ble anbefalt av alle jeg spurte (i butikker).

Har bare et lite problem med at DVI-HDMI ikke funker tilfredsstillende enda. Får feil pixelmapping, noe som resulterer i uklart bilde.

Om det er noen som har noen gode tips å komme med for hvordan jeg kan få løst dette problemet blir jeg evig takknemmelig!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 09.11.21 #7 av 14
Da får jeg gratulere deg med en flott TV. Si gjerne litt om hva du syntes om den. Hvilket skjermkort har du?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 09.20.17 #8 av 14
Postet av: pstub
TV'en ser fantastisk ut på TV-benken i hvert fall, men får som sagt ikke riktig oppløsning fra TV'en...

Har et ASUS EN8500GT Silent Magic. Støtte for HDCP, så det skulle ikke være noe problem

Får veldig mye bedre bilde med vanlig analog TV enn jeg fikk med den gamle TV'en i hvert fall (37" full HD LCD).

Irriterer meg bare grønn over at jeg ikke får riktig oppløsning over DVI-HDMI, men får rett bilde, men dårlige farger med VGA...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 09.22.02 #9 av 14
Postet av: Egga
Kanskje verdt å notere seg at Philips'en har 3ms responstid mens Sony'en har 8ms.

Edit: Oh du hadde allerde kjøpt, gratulere. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 09.26.03 #10 av 14
PS: Her er idealinnstillingene til 40W3000, kanskje det hjelper:
viewtopic.php?f=17&t=10347

Hvis ikke last ned nyeste software og sjekk innstillingene
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 10.22.05 #11 av 14
Postet av: pstub
Heisann, og takk for tipset.
Det vil jo ikke gjøre noe med å få oppløsningen på skjermen til å bli rett, men kanskje kan få gjort noe med fargene på VGA-inngangen. Skal teste i kveld.

Har siste FUNGERENDE driver fra nVidia, altså nest siste release. Problemet med den siste var at filmer bare gikk smooth i mediaplayer og ikke i MediaCenter. Gikk tilbake til forrige release, og det ruller mykt og fint på begge to...

Det jeg egentlig kunne tenkt meg, er drivere til TV'n! For at PC'en skal vite hva slags skjerm det faktisk er!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 08.33.12 #12 av 14
Postet av: pstub
Da er problemet løst!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 08.37.24 #13 av 14
Det er bra, hvordan løste du det? Var det bare innstillingene til tvèn som var feil?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 10.26.54 #14 av 14
Postet av: pstub
Det var faktisk en kombinasjon av instillinger i grafikkortet og TV'en, men det var nok først og fremst TV'en. Var sikker på at alt var riktig, men det var det tydeligvis ikke.

Var noe i nVidias kontrollpanel også, hvor jeg kunne velge om TV'en eller grafikkortet skulle stå for scalingen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar