Logo

Lysende pixel på PV600?

Skriv et svar
05.12.2006 11.02.31 #1 av 7
Postet av: Fender
Jeg har en Panasonic PV600 plasma tv som jeg har hatt 5 - 6 måneder. Nå har jeg plutselig oppdaget at jeg har fått et lysende punkt/død pixel på skjermen. Jeg trodde det bare var mulig på lcd-skjermer? Har andre opplevd dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 20.52.16 #2 av 7
Postet av: sosyv
Hallo,
jeg har også opplevd det samme, men det er på en LG PC1R 50'' - fikk skjermen for en uke siden. Ringte butikken der jeg hadde kjøpt, de kommer og henter ila denne uka, er visstnok en "overaktiv" pixel.
Får heldigvis ny. Så nå tester jeg skjermen hardt - spes med tanke på innbrenning - tåler overraskende mye - mye mer enn jeg hadde trodd.

Mvh
Stig
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2006 10.22.54 #3 av 7
Postet av: lenny25
Få høre hvordan det går med PV600en din. Har du kontaktet butikken?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2006 12.06.06 #4 av 7
Postet av: lenny25
Få høre hvordan det går med PV600en din. Har du kontaktet butikken?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2006 15.55.25 #5 av 7
Postet av: Fender
Jeg sendte en mail til Elkjøp kundeservice, men fikk svar om at dette ikke blir dekket av garantien. Jeg fikk et tips om at jeg kunne gni et par minutter der hvor pixelen er, men har lest et annet sted at det også kan gjøre skaden større, så det tør jeg ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 06.54.18 #6 av 7
Postet av: Max_Power
"Fender" skrev:Jeg sendte en mail til Elkjøp kundeservice, men fikk svar om at dette ikke blir dekket av garantien. Jeg fikk et tips om at jeg kunne gni et par minutter der hvor pixelen er, men har lest et annet sted at det også kan gjøre skaden større, så det tør jeg ikke.


Masasje av pixeler gjelder LCD. På din tv er det i tillegg dobble glass, så gnikking vil ha null effekt. Prøv å kjør snø på den. Kansje du får den til å våkne, eller sovne i ditt tilfelle :wink: . Jeg har lest at det kan fungere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 09.30.52 #7 av 7
Postet av: Fender
Det var først når jeg oppdaget dette at jeg ble litt "stressa", men det var egentlig uten grunn. Nå har jeg sett på tv et par kvelder, og tenker faktisk ikke over denne pixelen i det hele tatt. Jeg må faktisk sitte å se nøye etter/lete for å se den av og til. Så det gjør ikke noe :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar