Logo

Lyse bredbånd TV - Pioneer DVD opptak DVR555HS

Skriv et svar
27.01.2008 19.30.20 #1 av 5
Postet av: khaave
Jeg har kjøpt Pioneer DVD opptaker sist fredag, se veldig bra ut. Jeg har koblet opp mellom DVD opptaker + min LG lcd tv.
Når jeg er inne på "meny" Pioneer DVD opptaker, skulle prøve finner kanalsøk på Pioneer, men kom ikke fram bilde. Jeg har ikke tuner-antenne, men tv bredbånd fra Lyse. Kan noe hjelpe meg hvordan får bilde fram på Pioneer tilfeller jeg ta opp osv.

PS: DVD film har jeg testet og det ser bra ut, er litt usikker om den er HDMI på eller uten, jeg har koblet både Scart kabel + hdmi kabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2008 20.19.16 #2 av 5
Postet av: Rune
For å få tatt opp fra Lyse må du koble en scart kabel mellom lysedekoderen din og opptakeren.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2008 21.15.31 #3 av 5
Postet av: khaave
Det har jeg gjort allerede før, f.eks.

- Scartkabel mellom dekoder + opptaker
- Scartkabel mellom opptaker + lcd tv
- HDMI kabel lcd tv + opptaker

Det fungere helt utmerket når man se film, men når jeg sette på "Standby/On" på Pioneer da kommer det svart skjerm, men f.eks. setter dvd film så kommer det film på tv.

Jeg må jo ha bilde på skjermen når jeg trykke på Standby/On slik jeg kan velge kanaler slik jeg kan ta opptaker til HDD f.eks.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2008 22.06.53 #4 av 5
Postet av: Rune
Husk du må sette inngang til L1 eller L2 avhengig av hvor du har koblet scarten fra dekoderen.

anbefalt kobling:

dekoder - > scart -> dvr
dvr - > hdmi - >tv
dekoder - > hdmi (hvis det er på den ) -> tv
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2008 22.31.23 #5 av 5
Postet av: khaave
De 2 første din anbefalingen er allerede gjort, men den dekoder har ikke HDMI, altså bak dekoder står det:

- 1 stk. scart (allerede kabel mellom dekoder-dvr)
- Audio/Video + S-Video

Ser ut at jeg må bruker Audio/Video (hvit/rød/gul) ledning mellom dekoder til tv, stemmer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar