Logo

Lyd ut fra tatung 32"

Skriv et svar
18.11.2008 11.39.38 #1 av 8
Postet av: Fyksen
Hei! Jeg har hatt min TATUNG 32" LCD-TV V32MCAK i snart en måneds tid. Er kjempefornøyd!
Nå vil jeg koble på høytalerne mine på tven.
Høytalerne er Logitech Z-2300
Jeg har kjøpt en scart plugg, der man kan velge mellom out og inn.
Jeg satt på ut av denne, koblet den inn i scart 2 (jeg har prøvd scart1 også).
Fra scart pluggen kommer det ut 3 ledninger, en rød, en hvit og en gul.
Den gule skal jeg vel ikke bry meg noe om, siden dette er bildet.
Jeg koblet så den hite og den røde inn på en overgang fra rød og hvit (husker ikke hva den slags type kabler heter tongue.gif) overgangen går til vanlig 3,5" minijack. Så koblet jeg denne til stereoanlegget, men får ingen lyd.

Jeg har prøvd og lett endel rundt på nettet om hvordan man gjør dette. I en tråd jeg leste, stod det at man måtte sette scart 2 til "tv" i instillingene, men jeg finner ingen slike innstillinger på tven.

Beklager hvis dere ikke skjønte hvordan jeg har koblet dette, da jeg ikke kan alle faguttrykkene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2008 11.46.16 #2 av 8
Postet av: roffe
Du nevner "stereoanlegget". Hva består det av?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2008 12.55.12 #3 av 8
Postet av: Fyksen
Stereoanlegget er ett 2.1 logitech (som nevnt) Med 3,5" minijack.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2008 14.42.11 #4 av 8
Postet av: roffe
Har du sjekket manualen til TVen? Om du har en Scart-adapter med sånn "inn/ut"-bryter, så er det bare å prøve seg fram. Alt du trenger er en RCA til minijack-hun-adapter. Av dedikerte lydutganger ser det kun ut til at det er spesifisert S/PDIF, og den kan du nok ikke bruke rett på det Logitech-settet (som etter hva jeg skjønner er en 2.1-løsning primært for PC-bruk).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2008 11.51.13 #5 av 8
Postet av: Fyksen
Helt riktig. Jeg har lest igjennom hele manualen.. Både på norsk og engelsk, så det er nok ikke noe og hente der.
Jeg har en scart plugg med in/out plugg, men verken in eller out gir noe lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2008 13.08.56 #6 av 8
Postet av: roffe
Hvis du kjører HDMI inn til TVen kan det hende at det rett og slett er DRM som hindrer deg å få bilde og lyd på Scart-utgangen. Mulig det er for å hindre uautorisert kopiering eller noe slikt. Mulig du må bruke S/PDIF-utgangen og skaffe deg en rimelig DAC...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2008 15.32.52 #7 av 8
Postet av: Fyksen
Jeg kjører scart inn til tven fra decoder, og vga inn fra pcen (og 3,5" minijack fra pcen også).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2008 16.18.34 #8 av 8
Postet av: roffe
Har du noen innstillinger i TVen for å koble VCR til TVen via scart? I så fall vil den gi bilde og lyd ut på den scartutgangen som får den settingen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar