Logo

lyd sync med orginal høyt.

Skriv et svar
04.09.2005 19.10.49 #1 av 4
Postet av: brille
Hei!

Jeg har en LG plasmaskjerm uten orginal høytalere, og har dermed lyden koblet til stereoanlegget. Da får jeg til tider et enormt etterslep på bildet i forhold til lyd. Men dette varierer etter hvilke kanal jeg har på.

Det jeg lurer på er om dette problemet vil forsvinne om jeg kjøper orginale LG høytale til skjermen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2005 19.27.14 #2 av 4
Postet av: Knut
"brille" skrev:Hei!

Jeg har en LG plasmaskjerm uten orginal høytalere, og har dermed lyden koblet til stereoanlegget. Da får jeg til tider et enormt etterslep på bildet i forhold til lyd. Men dette varierer etter hvilke kanal jeg har på.

Det jeg lurer på er om dette problemet vil forsvinne om jeg kjøper orginale LG høytale til skjermen.


Jeg tror problemet vil forsvinne om du har originale høyttalere på LGen din. Jeg har hørt det samme med en LG PY10 der lyden fra DVD-spilleren gikk til ekstern anlegg - helt forferdelig å høre på. Har du forsterker med lip sync??
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2005 19.32.06 #3 av 4
Postet av: brille
Jeg har ikke forsterker med lipsync nei.

Det jeg er litt skeptisk til er at det varierer så mye om hvor mye lyden kommer i forveien.. det er alt fra 10ms til nesten 1sek..

Så om bilde\lyd blir perfekt på alle kanalene samt dvd\playstation med orginale høytalere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2005 19.36.41 #4 av 4
Postet av: Knut
"brille" skrev:Så om bilde\lyd blir perfekt på alle kanalene samt dvd\playstation med orginale høytalere.


Jeg tror det vil bli bra med originale høyttalere - noe annet ville vært veldig merkelig. Jeg kan aldri tenke meg at en så seriøs aktør som LG ville ha sendt ut skjermer med et så graverende problem ...
Jeg måtte skru av det eksterne anlegget når jeg så film på en LG PY10 for en stund siden, og brukte bare høyttalerene på skjermen ...

Det er mange på forumet her som har LG-skjermer, de har sikkert noen råd.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar