Logo

Lyd fra PS3 til forsterker

Skriv et svar
02.08.2008 19.05.55 #1 av 2
Postet av: cryptonite
Eg har koblet opp ps3-en min til projektor via en HDMI.kabel, og en tos-link kabel fra ps3 til forsterker, men eg får ikkje lyd.. Hva kan eg prøve ? Eg har bytta innstilling på ps3-en til digital audio.... Forsterkeren er en Proson RV-7100 DTS uten HDMI
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2008 20.34.24 #2 av 2
Postet av: Blueflame
Først bør du dobbelt sjekke lyd innstillingene på PS3, slik at lyden virkelig bare går via den optiske og at bilde går via HDMI. En egentlig ganske enkel operasjon fra system menyen, selv om det ser litt rotete ut for noen. Så bør du ta en titt på forsterkeren din (itilfelle dette er første gang du benytter deg av optisk) at den står stilt inn riktig til å motta optisk på den kanalen du ønsket. På min gamle måtte jeg nemlig skru over til digital på feks. dvd lydinngangen på min forsterker får å bruke Tos-link.

Ellers sjekk kabelen, koble den bare til PS3 og se på andre enden om det blinker rødt lys. Hvis ikke er kabelen ødelagt.

Et annet triks kan også være om PS3 er stilt inn til å sende et lydformat forsterkeren din ikke støtter. Så test feks. først med KUN stereo og sjekk om du får lyd.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar