Logo

Lyd feil?

Skriv et svar
14.01.2004 19.22.25 #1 av 5
Postet av: LaserDisken
Jeg har et spørsmål angående avspilling av DTS og Dolby Digital.
Hvis jeg ser på film med f.eks DTS så hører jeg sporet begynner et knuff i bak høytalerne og så går det et sekund så begynner lyden.
Det samme er med Dolby Digital, kan noen forklare meg om det er slik det skal være eller om det er noe feil?

Reciveren er en Pioneer VSX-D512-S
og jeg har skjekkt manualen, og der står det ingen ting om overnente.

Takker for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2004 19.23.10 #2 av 5
Postet av: Rune
Har ikke lagt merke til slike fenomen tidligere. Har derimot ikke testet denne receiveren så nøye. Jeg tipper den bare er slik når han synkroniserer seg inn.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2004 19.23.56 #3 av 5
Postet av: LaserDisken
Lyder "Popper" i bakhøytalerne og tar 1 sekund før den kommer på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2004 19.24.12 #4 av 5
Postet av: LaserDisken
Det at lyden begynner etter at selve filmen starter er hovedproblemet.
Håper noen kan svare meg på det!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2004 19.25.07 #5 av 5
Postet av: Jonia
Hei du..

Dette er helt normalt, forsinkelse oppstår pga. at det er et digitalt signal du kjører, og receiveren bruker litt tid på å gjenkjenne, kode og tilpasse signalet. Prøv å kjøre en vanlig cd-spiller med digitalutgang på digitalt signal, og du får samme forsinkelse. Men det er kun i begynnelsen, når cd'en først spiller blir det ikke forsinkelser.

Prøv også å kjøre analoge signaler ut fra DVD'en, og dersom du vil ha surround slik at bakkanalene får lyd, velg å kode lyden med f.eks. dolby pro logic, da vil du mest sannsynlig ikke få noen slik forsinkelse som du refererer til.

Jeg har opplevd at lyden kan falle ut et sekund eller to også under DVD avspilling, ved for eksempel lagbytte på DVD'en eller et hakk eller noe. Da får jeg også samme forsinkelse når jeg kjører digitalt, men ikke når jeg kjører analogt. Dette er nok noe du må leve med, og er jo egentlig ikke akkurat noe stort problem heller....

mvh

Jonia
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar