Logo

Lurer på...

Skriv et svar
19.10.2006 01.39.47 #1 av 4
Postet av: alynum
Jeg tenker på å gå til anskaffelse av mitt første surround-anlegg, men har et lite dilemma. Skal jeg gå for alt nytt eller fortsette å bruke de gamle høytalerne mine.

Mine høytalere er et sett Mission 704 høytalere. De var gode høytalere da de kom ut, men det er mange år siden. I tillegg kan jeg for en billig penge få tak i et sett Mission M72 høtalere som jeg vurderer å bruke som bakhøytalere.

Resten vurderer jeg å skaffe meg nytt. Som forsterker har jeg sett på Onkyo TX-SR674E, og ellers kanskje en rimelig SVS-modell til Subwoofer. Center har jeg ikke gjort meg opp noen mening om enda.

Jeg er redd de gamle høytalerne vil bli en flaskehals, og vurdere derfor i stede å bare kjøpe en pakke med høytalere og forsterker. F.eks. ONKYO HT-S990THX (ca. 10 000 kr.) . Med begrensede midler kan kanskje det bli et like godt og rimeligere alternativ. Jeg har bestemt meg for å ikke bruke mer enn 15000 på anlegget.

Selv om jeg ikke er noen hifi-entustiast, er jeg glad i god lyd og vil ha muligheten til å trykke på litt med anlegget når jeg har huset for meg selv :D Setter derfor stor pris på om noen har innspill på hva jeg bør velge, evt. andre alternativer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2006 10.07.28 #2 av 4
Postet av: arntos
Dette er høytalere som fortsatt spiller bra. Hadde testet med ny receiver og sub først om jeg var deg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2006 10.56.18 #3 av 4
Postet av: alynum
"arntos" skrev:Dette er høytalere som fortsatt spiller bra. Hadde testet med ny receiver og sub først om jeg var deg.


Godt å høre at høytalerne fortsatt duger. Jeg ser ellers at Dynavoice-høytalere får veldig god kritikk fra Lyd og Bilde. Hva vil være det beste alternativet av følgende oppsett:

Dynavoice Challenger M85
Dynavoice Challenger S-6 (bakhøytalere)
Dynavoice Challenger 10" Activ Subwoofer
Dynavoice Challenger C-6 Senter

eller:

Mission 704
Mission M72
SVS PB10-NSD
+ en god senterhøytaler (ca 3000 kr)

Prisen for alternativene er ca. det samme. Dvs 8000 kr.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2006 13.02.37 #4 av 4
Postet av: pnerbye
Jeg ville definitivt gått for det siste alternativet!

Kjøper du feks en Denon AVR 2807 som receiver så har du et knall-anlegg, og så kan du heller vurdere å bytte høyttalere på lang sikt. :) Du kan sikkert lete litt etter en brukt center også for å spare litt penger. Det er viktig med en god receiver.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar