Logo

logitech harmony one + xbmc på htpc

Skriv et svar
03.06.2011 21.32.56 #1 av 3
Postet av: -[Tom]-
Jeg trenger litt hjelp. prøver å benytte meg av harmony one til å styre XBMC som jeg har på min pc. Begynner å bli litt for avansert for meg dette virker det.

siden min hjemmesnekret pc ikke hadde IR mottak, kjøpte jeg inn en IR-usb dongle som jeg vet fungerer. Det fulgte med en liten fjernkontroll, og ved denne kan jeg styre musen, og kjøre filmer, åpne mediasenter etc på dataen. men vil jo selvsagt benytte meg av harmony one.

hvis vi starter med harmony one problemer: når jeg legger inn xbmc som en enhet, hva skal jeg da velge? hjemmepc eller spilekonsoll. Nå er jo xbmc et mediasenter laget for xbox, men som jeg da har på en pc. skal jeg velge spillekonsoll eller hjemmepc?

andre problemet er nå jeg skal legge enheten inn til en aktivitet.. velger jeg se film eller presentasjon eller egendefinert? jeg har prøvde den nederste " egendefinert" og lagt til alle komponentene jeg trenger. tv, forsterker og xbox/hjemmepc.

lastet også ned et program som heter eventghost. Er dette nødvendig? lage egne makro styring?
Når jeg retter harmony one mot ir-dongle lyser dongelen ikke når jeg trykker på knapper. Med andre IR fjerkontroller, lyser den.

anyways..var vanskelig å forklare problemene mine, håper noen forstod litt i hvertfall, og har muligheten til å rettlede meg litt :lol:

hilsen tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2011 20.56.30 #2 av 3
Postet av: -[Tom]-
da har jeg fått Ir mottakeren til å fungere med pc'n. har ikke benyttet meg av eventghost. har ikke sett behovet enda.
Men måtte legge inn egendefinerter knapper for alle funksjoner.

det jeg sliter med nå er om jeg skal velge media center pc, stasjonær pc eller xbox? Xbmc styres jo av et keyboard. mens jeg finner ikke egendefinerte knapper som tilsvarer et keyboard. jeg finner ting som pause, volum up/ned..etc. men ikke bokstavene jeg har på keyboardet. trenger "i" og "c" og "esc"

inne på xmbc klarer jeg å navigere i menyen og inn til moves/series og så velge spill av. og filmene starter. men jeg får ikke til "gå ut" igjen, verken å benytte meg av esc eller exit. noen som har formening om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2011 13.23.44 #3 av 3
Postet av: teebee
om du ikke har fått til harmony og xbmc enda så kan du lese gjennom denne tråden. jeg vil nå anbefale å bruke et media tastatur istedet for harmony da dette gjør manøvrering lettere.

du kan også bruke mobiltelefon eller pc for å kontrollere xbmc.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar