Logo

Litt trøbbel med RX-V363

Skriv et svar
12.05.2009 13.44.32 #1 av 3
Postet av: forger42
Hei, jeg kjøpte nylig en RX-V363-forsterker. Det virker som om den stort sett fungerer fint, men jeg har problemer med å koble til visse ting.

Jeg kobla LCD-TV'n min til HDMI OUT-pluggen på forsterkeren med en HDMI- til DVI-kabel (TV'n har bare VGA og DVI), og jeg kobla en media center box (HDX-1000) med HDMI og Optisk (toslink) til DTV/CBL-portene i forsterkeren, og det fungerer flott.

Så prøvde jeg å koble til en Playstation 2 til V-AUX-portene foran på forsterkeren, men da fikk jeg bare lyd, ikke bilde. Så nå er video kobla direkte til TV'n, men er litt kjipt å måtte kjøre DVD-filmer over SCART.

Jeg kjøpte meg også en ny DVD-spiller (av merke SCOTT) som jeg kobla med HDMI til HDMI DVD-pluggen på forsterkeren, men her får jeg verken lyd eller bilde.

Og så til sist, jeg har kabel-tv i leiligheten, og jeg prøvde å koble til antenne-ledning på forsterkeren, men jeg vet ikke hvordan jeg eventuelt skal stille inn og finne kanaler osv. Men det er mulig pluggen på RX'en bare er til radio, ikke TV? Så, for nå, så kobler jeg bare kabel-tv direkte til TV'n og det fungerer jo forsåvidt greit, men hadde jo vært enda bedre om det var mulig å kjøre det gjennom forsterkeren.

Hadde satt veldig pris på om noen klarte å løse en eller flere av disse problemene.

Hilsen Lars
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2009 14.32.53 #2 av 3
Postet av: teebee
mitt tips er:
hdx har du koblet rett
ps2 går det vel composit kabler via en scart? koble disse i dvr in på forsterker
dvd spiller burde gå fra hdmi til hdmi in, sjekk menyen på dvd spiller for å se hvilken port den sender ut fra. må ha egen lydkabel
har ikke hørt om noen recievere med tvtuner så den antennenpluggen der er nok for radio.
se om tv har lyd ut og kobl denne eventuelt in på reciever eller kjøp deg en hd dekoder, men da har du en hdmi ingang for lite
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2009 06.55.23 #3 av 3
Postet av: forger42
Ah, takk. Det må jeg prøve når jeg kommer hjem fra jobb :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar