Logo

Linux-basert hdd-opptaker/PVR! Men hvilken?

Skriv et svar
27.10.2007 11.02.49 #1 av 1
Postet av: thomaa
(havnet på feil sted.. kan noen med rettigheter rette opp min feil? sorry!)

Hallo,
jeg er på jakt etter en god PVR for Canal Digital parabol abbn. Jeg leser at CD slipper en HDTV mottaker med HDD på nyåret (2008). En stund - og kanskje fortsatt - tenkte jeg at dette virker ut som noe å satse på.

I midlertid kom jeg til "skade" å søke rundt på nettet etter andre bokser som kunne gjøre den samme nytten. Det skulle jeg jo kanskje ikke ha gjort, fordi plustelig åpner mange muligheter seg. Jeg er en Linux-fan, så det tok ikke lang tid før jeg dukket borti Dreambox..

Nå skal det sies at Dreambox ikke kommer med støtte for HDTV før med sin versjon 8000, som ingen egentlig helt vet når kommer. Men friheten DB gir virker veldig innbydende. Jeg er likevel ikke så hardcore at jeg MÅÅ ha en DB til tross for mange problemer. Jeg skal jo tross alt se på TV - og ikke hacke (hele tiden). Stabilitet er derfor viktig. Av ulike innlegg i forumet, ser jeg at det er litt varierte erfaringer med DB og stabilitet.

Hva da med andre mottakere basert på Linux? Etter som jeg skjønner, så finnes det flere aktuelle kandidater. Men gir de like mye fleksibiltet som DB?? Her trenger jeg hjelp for å finne frem!

Jeg ser også at på http://www.maxsat.no, så har de faktisk en HDTV-mottaker/PVR (Topfield TF 7700HSCI) til brøkdelen av prisen til dreambox. Men jeg finner ingen erfaringer med denne.. Noen som kjenner til denne boksen. Er det et alternativ for meg?


t.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar