Logo

Lilla ringer/streker på pv60

Skriv et svar
05.11.2006 17.33.08 #1 av 31
Postet av: ziik
Heisann,
jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette men jeg har i de siste dager sett at i enkelte sener har vært lilla ringer rundt gjenstander i bildet.
F.eks: Når det i filmen er zoomet inn på en person så blir tingene i bakgrunnen uklare. Hvis det da i bakgrunnen står f.eks en kopp eller lignende så blir det en lilla ring rundt koppen.
Kan dette tyde på at det er en kondensator eller noe som er på vei til å tørke inn?
Tro nok jeg kommer til å ringe et tv verksted til uken uansett for å forhøre meg. Her misstenker jeg sterkt at noe er som ikke skal.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 14.56.19 #2 av 31
Postet av: ziik
Nå var det lilla streker på tv`n igjen.
Noen som vet om autoriserte panasonic verksteder som jeg kan ringe på østlandet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 17.00.22 #3 av 31
Postet av: boly
Ta kontakt med selger. Har aldrig hørt om dette problemet selv. :(
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 17.16.07 #4 av 31
Postet av: ziik
Ringte expert nå og de sa jeg måtte ringe service verkstedet i morgen så kommer det en service mann hjem til meg å ser på tv`n. Grei service det da:) Problemet er jo det at feilen garantert ikke er her når han er her og at han da reiser med den konklusjonen om at tv`n er i orden:(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 19.49.25 #5 av 31
Postet av: SeW
kjent fenomen på pv60, ta en titt her

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394430
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 20.07.46 #6 av 31
Postet av: ziik
Se her ja, akkurat det jeg mener. PV 60 sucks!!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 21.38.48 #7 av 31
Postet av: ziik
Æsj, jo mer jeg tenker på det jo mer irritert blir jeg. Her leser jeg at folk sliter med det samme problemt og har byttet prosessor etc men ingen ting hjelper. Problemet har kommet for å bli.
Kjøpte tv`n i våres på expert så jeg regner med at jeg kan se lenge etter å kunne levere tv`n tilbake. Kanskje mulighet for en kompensasjon? Kjøps loven må vel tale til min fordel på ett eller annet punkt? Dette her er jo en utrolig svakhet fra Panasonic og det ødlegger hele tv gleden min!
Hvis jeg sender tv`n på verksted X ant ganger og problemet vedvarer har man vel krav på penger tilbake?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 22.45.29 #8 av 31
Postet av: boly
"ziik" skrev: Dette her er jo en utrolig svakhet fra Panasonic og det ødlegger hele tv gleden min!
Hvis jeg sender tv`n på verksted X ant ganger og problemet vedvarer har man vel krav på penger tilbake?


De har krav på og prøve og fikse problemet 3 ganger, da må de erstatte med tilsvarende eller pengene tilbake.

Litt synd at du får dette problemet. Aldrig kjekt med sånne problemer.

Tror også du har krav på låne tv, men litt usikker på akkurat det.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2006 07.50.43 #9 av 31
Postet av: ziik
Nå har jeg ringt service verkstedet. De kommer og henter tv`n om 1-2 uker. Lyn service, nope!!
Leser på forbruker rådet sine sider og der står det at selger har 2 forsøk på å rette feilen. Etter det må de gi meg et tilsvarende produkt eller pengene tilbake.
Når jeg leser på det engelske forumet så blir det nok 2 forsøk og pengene tilbake.
Har verkstedet tv`n mer enn 1 uke har jeg krav på å få en middlertidig tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2006 17.20.11 #10 av 31
Postet av: ziik
Snakket med Expert i sted. Jeg kunne bare komme innom og hente en låne tv når min er på rep. Service verkstedet som jeg snakket med hadde ikke hatt pv60 inne til rep før så min blir den første, hipp hurra for det :lol:
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2006 18.27.10 #11 av 31
Postet av: SeW
Men i realiteten er det vel ingen vits i å levere den på rep, da feilen vil være der uansett om de bytter pcb (som du kan lese i det engelske forumet). Men jeg er veldig interesert i å høre hvordan det går med din tv.

Håper du kan holde oss oppdatert her om hvordan det går
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2006 18.37.39 #12 av 31
Postet av: ziik
Ja, jeg vet, men ihht kjøps loven har de to forsøk på å reparere. Etter to forsøk har jeg forbrukerrådet på min side og da er det letter å få gjennomslag. Selger har rett til å prøve to ganger. Ikke er de kjent med denne feilen på expert heller så da hjelper det nok ikke å forklare at på et engelsk forum er det fler som har den.
Det skal bli interessant å se hva som skjer når de ikke klarer å reparere den for andre gang.
Tenker jeg kjører ut tv`n selv på torsdag, gidder ikke vente 2 uker på at de skal komme til meg.Jeg sa til service verkstedet at jeg kunne ta med dvd platen hvor man ser feilen så han får se det selv og det var greit.
Gikk en film med sylvester stalone på tv i går kveld, han satt på en pub med mye røk, bildet så ut som et sirkus med masse lilla streker i alle mulige former. Spessielt der hvor det var sort som gikk over til grått, sånn skygge aktige greier, der var det mye lilla.
Ihht til det eng forumet kan man jo neste tro at det har blitt levert et parti med dårlige tvèr :shock:
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2006 19.30.43 #13 av 31
Postet av: ziik
I dag hev jeg tv`n bak i bilen og kjørte den til verkstedet. Orker ikke vente på at de skal komme å hente den. Fikk en låne tv av expert, en Grundig Xephia, 32" LCD. Det var jo ihverfall nedtur!
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2006 20.49.02 #14 av 31
Postet av: Tannoy
Les litt her:

http://forbrukerportalen.no/Publikasjon ... 3964913.16

Lykke til!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2006 14.42.44 #15 av 31
Postet av: ziik
I dag ringte de fra serviceverkstedet og spurte om jeg kunne komme ned og vise de feilen. Det gjore jeg. Da vi kom frem til en sene som hadde lilla streker sa han at dette var en feil og skjønte godt at dette ødelagte hele tv gleden min. Men, han hadde også en PV50, sin private, som vi koblet opp og da var lilla fargen der på den også. Forskjellen var at på min PV60 så var det mye mer fremtredene. Han skulle ringe panasonic og komme tilbake til meg. Ham skulle også koble opp noen LGèr som hadde inne på verkstedet for å sammenligne. Dette blir spennende.
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar