Logo

LG Plasmaskjerm med DVB-C + CAM for å få CD ?

Skriv et svar
12.02.2010 10.08.42 #1 av 6
Postet av: ters
Hei alle sammen :))

For et par dager siden kjøpte jeg en LG 50" Plasma-TV på komplett.no.

TV har DVB-C tuner og jeg har prøvd å søke kanaler fra CD kabelnett.Fant 19 TV-kanaler men blant dem var ikke en eneste HD-kanal.
Vet noen om det er mulig å få HD-kanaler med denne TVen?
Hvis ja, hvordan?

TVen har også 1 x Common Interface-spor så jeg lurer på om det er mulig å bruke CAM,kombinert med Canal Digital kort, for å få CD kanaler ?
Hvis JA, hvilken CAM ?

Jeg bor i Sandefjord Boligbyggelag og har Canal Digital dekoder og Family-pakke.

På forhånd takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2010 10.19.45 #2 av 6
Postet av: teebee
har du hd tuner?

hmm jeg som ikke leste ordentlig. du må ha kort fra canal digital. dette kortet får du ikke uten å kjøpe en hd dekoder eller cam kort. canal digital har kommet med eget cam modul, men finner den ikke på demmes side. du kan ringe å høre om de har den.

ser på komplett at de har helgardert seg med at den har dvb-c i spesifikasjon og en advarsel om at den ikke har dvb-c.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2010 10.32.12 #3 av 6
Postet av: ters
"teebee" skrev:har du hd tuner?


Ja, jeg har en HD-tuner,men jeg ville prøve å få CD-kanalene uten tuneren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2010 11.39.43 #4 av 6
Postet av: teebee
hehe min endring av egen post ble avbrutt av en lang lunsj.

så da har du et kort også? da må du enten kjøpe canaldigital sin godkjente cam modul fra net\canaldigital eller kjøpe rikstv sin cam modul og håpe at den virker.
det du får inn på tv nu skal kun være analoge kanaler, uten at jeg her 100% sikker på det.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2010 12.44.56 #5 av 6
Postet av: ters
"teebee" skrev:hehe min endring av egen post ble avbrutt av en lang lunsj.

så da har du et kort også? da må du enten kjøpe canaldigital sin godkjente cam modul fra net\canaldigital eller kjøpe rikstv sin cam modul og håpe at den virker.
det du får inn på tv nu skal kun være analoge kanaler, uten at jeg her 100% sikker på det.


Ja,jeg har CD kort, den som jeg bruker med CD tuner.
Har prøvd den samme med en Dilog Conax CAM men uten resultater.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2010 13.30.23 #6 av 6
Postet av: teebee
jeg ville prøvd å hørt med selgerne av denne tv om hvilke muligheter du har. ser at man må stille inn på annet språk før så å søke kanalene inn manuelt før man får bilde på enkelte merker. prøv å ring f.eks hifiklubben.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar