Logo

Leter etter en god måte å streame media fra PC til TV

Skriv et svar
09.04.2007 00.21.56 #1 av 10
Postet av: LPE
Hey.

Har en PC i nettverk med mediafiler jeg vil vise på TV.

Jeg har pr idag en D-link DSM320 eller noe slikt, men bildekvaliteten er lusen... Skikkelig hakkete og fælt. Den takler ikke AC3-komprimert lyd, og spoling i videofilene er ikke tilfredstillende. Fjernkontrollen er ikke så mye å skryte av heller.

Jeg lever visst etter noe bedre. Noen som har gode erfaringer med en metode som gir meg bra videostream via nettverk?

På forhånd takk.

mvh
LPE

PS: Beklager hvis jeg har lagt dette i feil kategori. :)
Med vennlig hilsen,
LPE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2007 06.08.50 #2 av 10
Postet av: Rune
Personlig er jeg veldig fornøyd med min modifiserte xbox. Fordelen med denne er muligheten for å kunne oppdatere software selv. (nye kodeker og slikt)

Ellers er det en del som skryter av Heilios produktene. De er derimot dyre og jeg har ikke testet disse selv.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327566
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2007 06.57.47 #3 av 10
Postet av: Puckern
Hei Rune, hvordan er det med viftestøy på mod. XBOX kontra 360 (høres ut som en jetmotor).....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2007 08.09.47 #4 av 10
Postet av: Rune
Den bråker nok desverre like mye for det er ikke gjort noe med viften. (nå bruker jeg stort sett den hvis jeg har fest eller spiller musikk høyt slik at for meg er det ikke noe problem. )
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2007 08.44.12 #5 av 10
Postet av: JonPon
Personlig har jeg byttet ut viften med en pabst vifte så min Xbox er tilnærmet helt stille. Det er en 70mm vifte men kantene på rammen rundt selve vifta må beskjeres noe for at det skal passe inn.

Streaming fra denne boksen er helt genialt, men desverre er den ikke kraftig nok til å kjøre HD materiale.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2007 18.13.21 #6 av 10
Postet av: LPE
Takk for svar og forslag. :)

- Ouch... Borti 6000 kr for en ny boks var litt smertefullt, ja... Og jeg er ikke helt sikker på om en XBOX er verdt kjøpet bare for dataoverføringa. Er ikke en spillkar... Finnes det andre alternativer?
Med vennlig hilsen,
LPE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2007 18.49.43 #7 av 10
Postet av: skronk
"LPE" skrev:Takk for svar og forslag. :)

- Ouch... Borti 6000 kr for en ny boks var litt smertefullt, ja... Og jeg er ikke helt sikker på om en XBOX er verdt kjøpet bare for dataoverføringa. Er ikke en spillkar... Finnes det andre alternativer?


Jeg vil absolutt si at det er verdt det... en xbox koster så og si ingen ting nå (om du får tak i en da... hmmm) og en modchip koster vel ca 500. Hjemme hos meg brukes den i alle fall hver eneste dag. Streamer film og tv-serier... til og med musikk.. funker som bare det. Mitt beste kjøp noen sinne! Spiller ikke i det hele tatt lenger da :)
"Feed me a stray cat"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 10.56.37 #8 av 10
Postet av: Aalesund_Trooper
sjekk ut denne du. HELIOS X5000 HD MEDIASPILLER.

Ligger i siste hjemmekino magasin nr 06.

Tar ALT du måtte ønske.
Front: Dali Suite 3.8,
Side: Dali suite 2.5,
Bak: Dali Suite R0.8
Center: Dali Suite C0.8,
Sub: Dali Consept 12,
Bluray: Samsung BP 1500, Forsterker: Onkyo 809. (SOLGT:Denon AVR-2307
TV: Samsung 55", LED PROJEKTOR: Optoma HD 73 LERRET: Elite Screen

Have fun??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2007 11.53.24 #9 av 10
Postet av: ingobingo
eg hadde xbox media center,syntes ikke det var noke.vanskelig å legge filene inn på xboxn. og fikk den aldri til å steame dirkete. I tillegg er den drit stygg og bråker.

Eg bare flyttet pc inn i stuen.

Men hvis ikke eg hadde gjort det ville eg brukt denne:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... d/apple_tv

Drit stillig,trådløs, lydløs, lett å bruke og billig
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2007 20.28.07 #10 av 10
Postet av: petre2006
Kan vel si meg enig i det estetiske hva det gjelder XBox, det er et rimelig tirst design.. Likevel, du får vannvittig mye morro for en latterlig lav penge.. Likevel, tidene forandrer seg og Apple sine varianter er tidsmessig riktig design og er også teknisk rimelig lekkert. Spørs om det ikke er like før hele bransjen bryter demingen og råbillige mediacentre stappfulle av teknologi er rett rundt hjørnet.

Har selv sett på mange løsninger, alt fra hjemmebygg PC til mer estetiske varianter fra f.eks Apple. Tror ikke tiden er helt der den skal være enda, det er like før vi blir nedopet i mediacentre med HD-DVD/Blu-Ray kombispillere, og selvfølgelig feit spec med et utseende selv konemor i huset synes er rålekkert.

Vi får se

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar