Logo

LED TV'er

Skriv et svar
17.02.2009 07.50.26 #1 av 7
Postet av: iceking
Hei!

Hørt mye bra om alt fra kontrastnivå, levetid, stømbesparelse, osv., med de nye LED skjermene. Nå har jeg vært på utkikk etter en i størrelsen 46", og sett at flere nettbutikker har hatt Samsungs LE46A786, men denne finner jeg ingenting om på hverken den norske eller internasjonale websiden til Samsung.

Er det noe spesielt med denne modellen som er grunnen til dette, eller hva er årsaken til at denne ikke ligger ute som de andre TV'ene? Også hørt at det er 9-serien som er LED, men da faller jo denne utenfor den serien. Lettere forvirret :wink:

Vært takknemmlig om det er noen som har en forklaring på dette, og eventuelt noen erfaring med denne typen TV :D

//Joachim
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 19.51.01 #2 av 7
Postet av: Rune
786 er vel ikke beregnet på det norske markedet orginalt. 796 er tilsvarende med norsk digital tuner.
(det er ikke noe galt med 786)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 20.36.39 #3 av 7
"iceking" skrev:Hei!
Også hørt at det er 9-serien som er LED, men da faller jo denne utenfor den serien. Lettere forvirret :wink:

Vært takknemmlig om det er noen som har en forklaring på dette, og eventuelt noen erfaring med denne typen TV :D

//Joachim


9-Serien har også LED-baklys og har noen ekstra funskjoner, men finnes kun i 46" og 55". Mer om dette kan du lese i den offisielle tråden.

Eneste negative med denne er at den skal ha en del input lag (30-60Ms) ved spilling, noe som er alt for mye (mange opplever problemer med synkronisering av lyd og bilde) og er ikke optimalt for FPS-spill. Ellers er det en fantastisk god skjerm etter det jeg har fått sett. Den har en mer nøytral faregjengivelse enn de tidligere Samsung seriene som 6-serien hadde og sortnivået er også meget godt. Jeg ville ihvertfall tatt å sammenlignet de med Sony W4500, Panasonic PZ85 og Pioneer PDP-5090 da dette er noen svært gode skjermer.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2009 09.13.41 #4 av 7
Postet av: Jorn.Finnerud
Innsynsvinkelen er også et problem, men kun for de som sitter på siden selvsagt. Vår plass er rett foran skjermen. Der er bildekvaliteten fantastisk på 9-serien til Samsung. Kommer forresten en test i marsnummeret av Samsungs 9-serie mot Sony X4500 og Pioneer 5090 som referanse. Vil bli tilgjengelig for Insidere allerede i dag!
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2009 08.11.17 #5 av 7
Postet av: kurtskjold1
hei,ang samsungs nye led tv`er så begynner de å komme i butikk fra april og utover i år de begynner med 7serien i april.Og de kommer med ledtv i 4,5,6,7,8 serien sin.Hva prisen blir vet jeg ikke,men spennende blir det ihvertfall. Gleder meg til å se,høre hva testene sier.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2009 01.16.57 #6 av 7
Postet av: froggyler
Kjøpte Samsung LE46A786 før jul og kan anbefale den på det varmeste.

Overhode ingen problemer med innsynsvinkel. ANBEFALES!

http://www.techradar.com/reviews/audio- ... 031/review
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2009 09.51.33 #7 av 7
Postet av: EricGerrard
Skall snart köpa en ny Tv till mig og min kjerest. Har inte så god koll, men har försökt läsa en del på internet. Har hört mycket gott Samsungs LED Tv. Hörde någonstans att de har en livslängd på 60 000 timmar. Det måste väl vara rätt bra?

Är det någonting jag borde satsa på?
Vad är bra och vad är mindre bra med tv:n?
Var är bäst att köpa den i Oslo?

Tack på förhand!

- Eric
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar