Logo

LED TV

Skriv et svar
03.01.2009 21.28.07 #1 av 5
Postet av: BårdM
Vurderer enten LED TV (Samsung 9-serie (46")- ca pris 22.000) eller Plasma (Pioneer LX 5090 - Pris 19.990). Er ikke inne på dette med LED, men oppfatter at denne nye teknologien bl.a gir bra sortnivå.

- Er det slik at i LED-TV'er må lampene byttes med jevne mellomrom ?
- Har noen oppfatning av hvilke av de to overnevnte TV'ene er det beste kjøpet totalt sett ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 22.20.34 #2 av 5
Postet av: Rune
Fordelen med LED er at de ha veldig høy levetid. Uten å ha sett noe tall så er dette ikke noe problem.
LED har jo begynt å populært i flere produktgrupper for at de endelig har fått opp lysstyrken. LED er rimelig genialt. Meget lang levetid og bruker lite strøm (avgir svært lite varme).

Jeg har bare sett Samsung LCD skjermen en gang og førsteinntrykket var at den var veldig bra. Pioneer er veldig bra. Håper at Hjemmekino engang kunne sammenlignet disse.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 22.41.02 #3 av 5
Postet av: BårdM
Takk for svar !

Du har vel ikke tilfeldigvis sett forskjellen mellom Samsung 8-serie (LE46A866 ) og 9 -serien? Ser Elkjøp tilbyr en pakke med LE46A866 + en Samsung 19 tommer til 15.000. Tilsvarende pakke med 9 serien + 19 tommer ligger på 23.000.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 23.18.32 #4 av 5
Postet av: Jorn.Finnerud
8-serien er med tradisjonelt baklys. den er mer en design-TV. Meget slank. 9-serien er med LED.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2009 07.05.36 #5 av 5
Postet av: BårdM
Jeg har kun sett 8-serien som etter mitt syn har gode bilder selv med tradisjonelt baklys. Det hadde vært interessant om noen hadde noe innspill på om eventuelt hvor mye bedre bildet er ved den nye 9-serien med LED i forhold til 8-serien (866). Prisforskjellen er i dag omtrent kr.8000. Er det kort sagt verdt pengene ?

Det 3 alternativet er plasmaen fra Pioneer til 19.990 (meget god pris). Men har mange vindu på stuen som gjør lysforholdene vanskelig for plasma, selv om Pioneeen riktignok har blitt mer lyssterk.

I tillegg er det eventuelt andre utfordringer med LED bortsett fra at det er en ny teknologi (ihvertfall på TV-siden). Jeg har registrert dette med begrensninger på betraktningsvinkelen uten å vite eksakt hva dette innebærer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar