orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Jeg er litt spent på absorbentene du har bestilt. De ser rikitg nok fine ut på bildene, men vi snakker vel tross alt om skumgummi produkt og ikke sikkert de er så bra i virkeligheten. Men håper det blir bra. Jeg er nå ferdig med snekring av to av mine akustikk plater som er plassert på høyre side.
IMG_0293 (Small).JPG (
39,66015625 KB) Vist 526 ganger
AndreWerdenskrieg
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Materialet på absoerbentene er gjenvinnbar polyesterfiber og de demper fra 500Hz og oppover. Alle panelene er testet av
Sveriges provnings- och forskningsinstitut för akustik, report P102366.De hjemmesnikrede absorbentene dine ser ut til å väre en suksess. Veldig bra!
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"AndreWerdenskrieg" skrev:Materialet på absoerbentene er gjenvinnbar polyesterfiber og de demper fra 500Hz og oppover. Alle panelene er testet av Sveriges provnings- och forskningsinstitut för akustik, report P102366.
De hjemmesnikrede absorbentene dine ser ut til å väre en suksess. Veldig bra!
Kjenner til dempings egenskapene, men mine skeptisk var mer rettet mot utseendet. De ser jo flott ut på bildene, men bilder kan lyve. Det blir spennende når de får de. Du får legge ut bilder.
AndreWerdenskrieg
E-post
Nettside
AndreWerdenskrieg
E-post
Nettside
Da var de første absorbentene på plass i førsterefleksjon. Lyden ble litt mere samlet og dialogen ble tydeligere, synes jeg.
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Det så jo også ganske bra ut! Har du tenkt å plassere de flere steder? Tror du slike plater også fjerner "klang" som kan oppstå?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
AndreWerdenskrieg
E-post
Nettside
Absorbent er en dempeplate som minsker etterklang i rommet, det stemmer. Jeg har satt mine på veggen der høyttaleren relfekterer lyden. Disse platene tar vekk disse refleksjonene, noe som igjen fører til tydeligere dialog og et mere samlet lydbilde. Jeg skal også ha absorbenter i himlingen, dog en annen variant.
Room Analyzer som jeg nevnte tidligere i tråden, kan måle etterklanger i rommet og vise det som et diagram. En slik har jeg bestilt nå. Jo mindre etterklang i rommet, jo mere sannsynlig er det at lyden forbedres betraktelig.
Er det bare jeg som ikke ser hele bildet jeg la ut? Det blir veldig kuttet i høyre kant hos meg.
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
"AndreWerdenskrieg" skrev: Er det bare jeg som ikke ser hele bildet jeg la ut? Det blir veldig kuttet i høyre kant hos meg.
Hvis du tenker på at vi ikke kan se alle dempeplatene; så stemmer det. Prøv og formater/komprimer bildet
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
AndreWerdenskrieg
E-post
Nettside
Nye höyttalere: XTZ99.26
Nye subwoofere: XTZ99W10. 17P
Ny subwooferforsterker: XTZ SUB AMP 1.
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Her ble det mye svart pianolakk
Ser små pent ut.
Hva kommer til å skje med Infinity'ene dine nå? Er det utskiftninger på gang her også?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
AndreWerdenskrieg
E-post
Nettside
Cascadene blir värende, tenker å etterhvert teste ut en Yamaha-receiver og presence-mulighetene man har med dem.
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Presence fra Yamaha skal være svært bra, har jeg lest. Du får komme med noen lytte inntrykk ettervært.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
AndreWerdenskrieg
E-post
Nettside
"Torja" skrev:Presence fra Yamaha skal være svært bra, har jeg lest. Du får komme med noen lytte inntrykk ettervært.
Problemet er å få tak i et eksemplar her, slik at jeg kan få testet dette. Selger ikke Krellen uten videre, gitt. Er såpass fornöyd at det skal mye til för jeg selger den.