Logo

Le Théâtre Audio De Werdenskrieg. Leiligheten er solgt ...

Skriv et svar
16.05.2007 19.27.37 #16 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Rune" skrev:Jeg gleder meg til å se hvordan en 50" blir seende ut i stua di.

Da er vi to! Venter på flere komponenter som jeg også gleder veldig til.



"monitor" skrev:Kjempeflott anlegg!

Jeg tilhører fortsatt gjengen som har gammelt stereoanlegg uten WAF.
Har dog desto større WAM- faktor (What A Mess).

Har to gode bipolare transmisjonshøytaler på 120 liter hver, en adyton forforsterker, en 78 watter (klasse A) fra Zapsolute, oppgradert etter alle kunstens regler, og en gammel Sony X707ES fra 1992 med noen tweeks. Ellers så bruker jeg Audioquest Diamond kabler, og en Project9 platespiller med ok stift.. Høytalerkabler: Sølvbelagte kobberledninger, som er teflonisolert og flettet på kimbervis, med en død ledning og to ekte. Her er det spader og kaldstrømpe som teller...

Kun en ting har vi til felles: Også jeg digger Roger Waters - Amused To death og det låter sinnsykt bra her også, men ellers så er det VW passat mot ferrari....

Virkelig flott annlegg og flott leilighet du har!!


Takk så mye!
Vi har forskjellige preferanser, men vi er vel begge ute etter å ha det morsomt med lyd?
Kan tenke meg at anlegget ditt låter kjempebra.

Min bror driver også med anlegg, men på et helt annet nivå enn jeg.
For tiden har han Conrad Johnson ACT II forforsterker, Accuphase DP-75V CD-spiller, kraftig modifisert Agape Audio Labs rørforsterker, DIY-høyttalere etter en oppskrift fra Martin J King og jeg vil tro at kablene er fra Cardas, men er ikke helt sikker. Bare forforsterkeren koster ca 50.000 mere enn hele mitt nåværende oppsett. Her er oppsettet hans før han bygget om for å bl.a forbedre akustikken:




Han er også i ferd med å oppgradere anlegget.
Også han liker veldig godt Roger Waters - Amused To Death. :D
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.05.2007 14.31.06 #17 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Da har jeg kjøpt en dedikert surround-posessor. Eller jeg har avtalt å kjøpe, får den ikke før om noen uker. Dette gleder jeg meg til!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=22444
Nå må¨jeg bare få tak i en matchende forsterker.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2007 22.00.17 #18 av 179
Postet av: monitor
Gratulerer!: har ikke hørt denne, men Krell er for meg en av toppene om man har råd!

For de som ikke har råd: LC Audio har alltid et godt forhold mellom pris og kvalitet. Desverre har Morten i NAT hatt mye problemer med levering, og har måttet kutte båndet....Det må ha vært vankelig for ham..

Skulle gjerne vært innom deg de få gangene jeg er i nærheten!!
Virker som du ikke overlater noe til tilfeldigheter!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2007 23.54.34 #19 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
Takker for fine ord.

Jeg kjøper veldig sjeldent noe jeg ikke har planlagt over lang tid. Krell har vært en drøm i mange år og jeg føler meg veldig privilegert som nå endelig har fått muligheten til å handle inn komponenter fra denne produsenten.

Akkurat nå er vår stuekino et rot sånn lydmessig. I den ene XTZ-subwooferen har jeg satt inn et SVS-element og skal gjøre det samme i den andre. Lyden har forandret seg og hele anlegget må kalibreres på nytt. Dette gidder jeg ikke å legge så mye tid i enda da jeg skifter ut mesteparten av anlegget. Kalibrering tar lang tid og da tar jeg heller alt skikkelig når alt er på plass. Jeg vurderer også å invitere disse gutta på besøk:
http://www.diffusor.com/Nyheter.htm

800 SEK for en lydmåling pluss tips og råd om demping etc.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2007 09.03.49 #20 av 179
Postet av: orso
"AndreWerdenskrieg" skrev:Jeg vurderer også å invitere disse gutta på besøk:
http://www.diffusor.com/Nyheter.htm

800 SEK for en lydmåling pluss tips og råd om demping etc.

Da ryker vel det enorme WAF utseendet? Har selv vært innom siden og kikket på helmsholmzresonator. Du kjenner kanskje til denne siden også:
http://www.akustikmiljo.se/public/dokum ... el2_4=true
Veldig flotte akustikk plater de har med ulike motiver. Jeg tror forresten disse to firmaene samarbeider.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2007 09.30.17 #21 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"bomholt" skrev:
"AndreWerdenskrieg" skrev:Jeg vurderer også å invitere disse gutta på besøk:
http://www.diffusor.com/Nyheter.htm

800 SEK for en lydmåling pluss tips og råd om demping etc.

Da ryker vel det enorme WAF utseendet? Har selv vært innom siden og kikket på helmsholmzresonator. Du kjenner kanskje til denne siden også:
http://www.akustikmiljo.se/public/dokum ... el2_4=true
Veldig flotte akustikk plater de har med ulike motiver. Jeg tror forresten disse to firmaene samarbeider.

Kjenner til dem også, ja.

Jeg tenker at det uansett er morsomt å vite hvor ting bør plasseres, hvilke områder som bør forbedres, og heller da vurdere om jeg kan løse dette på en måte som ikke berører WAF'en. :D
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2007 15.37.47 #22 av 179
Postet av: Torja
Noen som vet om det finnes tilsvarende i Norge? Bortsett fra Glava.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2007 19.31.16 #23 av 179
Postet av: orso
"Torja" skrev:Noen som vet om det finnes tilsvarende i Norge? Bortsett fra Glava.

http://www.acoustictuning.com/
http://www.ecophon.no/templates/webstar ... 84639.aspx
http://www.bav.no/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2007 06.00.45 #24 av 179
Postet av: Torja
Tusen takk...
:D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 12.25.06 #25 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
I dag har jeg bestilt:
Nye bakhøyttalere
To ekstra subwoofere
Nye høyttalerkabler
19,5 m med XLR/balanserte kabler til subwoofere og prosessor/effektforsterker.
I morgen skal jeg mest sannsynlig hente min nye Krell prosessor
En av de kommene dager skal jeg hente min nye effektforsterer til bakhøyttalerne og foråpentligvis får vi snart løst fraktproblemet med min nye effektforsterker på 30 kg til front/senter.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 13.57.26 #26 av 179
Postet av: MindWaste
Gratulerer med innkjøpet! Blir jo ett knall oppsett med kvalitetskomponenter dette her :D
Gleder meg enormt til å se bilder av det nye oppsettet ditt! Virkelig gjennomført designmessig :!:

Blir det 4 stk sub totalt? 2 fremme og 2 bak?

Hva sier nabo'n din til dette? :lol:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 15.35.38 #27 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"MindWaste" skrev:Gratulerer med innkjøpet! Blir jo ett knall oppsett med kvalitetskomponenter dette her :D
Gleder meg enormt til å se bilder av det nye oppsettet ditt! Virkelig gjennomført designmessig :!:

Blir det 4 stk sub totalt? 2 fremme og 2 bak?

Hva sier nabo'n din til dette? :lol:

Takker!
To subber fremme og to bak sofaen, ja. Og etterhvert også en buttkicker LFE, regner jeg med. Leiligheten har flytende gulv og jeg har dempeføtter på subbene. Naboene sier de ikke hører en lyd fra oss.
Hovedpoenget med så mange subber er å få et skikkelig headroom, altså at subbene har skikkelig kraft å komme med når de først må. Omtrent som en Ferrari. Selv i lav fart og ved lavt turtall har man ingen problemer med å merke alle hestekreftene.

Har jobbet lenge for å få til dette, så jeg gleder meg også veldig for å si det mildt.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 16.41.43 #28 av 179
Postet av: orso
4 subwoofere! :D
Har du kjøpt to XTZ til? Kjører du samme delefrekvens på alle?
Hvilke bakhøyttalere har du skaffet deg?
Ble det forresten noe av måling fra diffusor.com?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 17.01.53 #29 av 179
Postet av: AndreWerdenskrieg
"bomholt" skrev:4 subwoofere! :D
Har du kjøpt to XTZ til? Kjører du samme delefrekvens på alle?
Hvilke bakhøyttalere har du skaffet deg?
Ble det forresten noe av måling fra diffusor.com?

Tilsammen 4 stk XTZ99W12S. 1600 watt. :o
Har ikke fått de to siste, men regner med å kjøre samme delefrekvens på alle. Kanskje jeg burde kjøre litt lavere delfrekvens på baksubbene?
Bakhøyttalerne er Infinity Cascade 5. Merker forskjell på bakhøyttalerne og frontene, så vil ha samme bak. Model 5 er litt mindre, men føler ikke jeg har bruk for større høyttalere bak.

Diffusor.com tar jeg kontakt med etter anlegget er satt opp.
Har kjøpt et kuskinn som jeg har plassert foran anlegget som demper litt. Ikke mye, men alle monner drar.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2007 17.58.11 #30 av 179
Postet av: orso
I og med at høyttalerne dine ikke går så dypt, lurer jeg på det kan være en fordel å dele noen av subene litt høyt og noen litt dypere. Men dette har jeg ikke så mye peiling på. Hør med Flageborg eller noen som andre har kunnskap på området.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar