"DeVille" skrev:Meget imponerende. Jeg skal gå igang med å bygge opp en hjemmekino selv, selv om det nok blir en klasse lavere. Dog er jeg interessert i Infinity Cascade høyttalere, både front, center, bak og sub. Som deg har jeg vanskelig for finne noe særlig med tester og brukerinformasjon, og håper du kan dele av dine erfaringer. Jeg fikk inntrykk av at du likte dem, men senere så jeg at du solgte dem, så kanskje du endret mening?
Takker.
- Ulf
Nå har vi hatt kontakt via PM, men tenkte jeg kunne si litt allikevel.
Cascade var jeg veldig fornöyd med, men jeg fikk et annet tilbud jeg ikke kunne si nei til.
Subene har jeg ikke testet men har bare hört lovord om dem.
Jeg fikk ikke Cascadene skikkelig til som bakhöyttalere pga sweetspot sto for näre bakvegg og bakhöyttalere. Höyttalerne spilte veldig bra de, og hadde jeg hatt lengre avstand fra veggen hadde de nok passet langt bedre.
Senteren solgte jeg da jeg kom over en av mine favorittsenterhöyttalere på nettet og fikk den til en overkommelig pris.
Ikke noe galt med den heller, men drömte om å ha en skikkelig monstersub, noe jeg også fikk.
tror ikke man finner bedre veggmonterbare höyttalere, ihvertfall ikke med slik ekstrem Waf.
Bruker man litt tid på å få montert dem skikkelig kan de låte meget bra.
Man bör montere dem närmest mulig hodehöyde. Avstanden mellom fronthöyttalerne bör väre identisk med avstanden fra sweetspot og frem til fronten av fronthöyttalerne. Da har man aller best forutsetninger for at dette virkelig skal låte bra.
Cascadene trenger også endel innspilling og de trenger godt med krefter for å åpne seg skikkelig opp.
Ellers skjer det ting hele tiden i
Le Théâtre Audio De Werdenskrieg!
Jeg selger nå Krell Showcase, Infinity Cascade og etterhvert også Parasound Halo A23.
Inn kommer mest sannsynlig en ny hi-end prosessor med alt av lydformater og innganger, pluss det blir en ny flerkanalsforsterker og utvidelse til 6.1. Jeg skal fortsatt bruke Krell KAV-3250 som kraft til front og senter. Nye mindre akustiske tiltak er på vei, noe jeg får levert litt av på lördag.
Jeg venter også på at XTZ skal lansere SUB AMP 1 DSP som jeg skal ha to stk av. Dette er eksterne subwooferforsterkere med innebygget DSP (Digital Sound Processor). Dette blir nok en killer match sammen med mine XTZ 99W10.17 P og XTZ Room Analyzer.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue