Logo

lcd tv til max 10000 hos Elkjøp?

Skriv et svar
02.01.2007 15.07.43 #1 av 7
Postet av: Teneighty
Hei=)

Nå når jeg har kjøpt meg en Nintendo Wii så tror jeg at jeg skal kjøpe meg en 32" lcd tv. Jeg må nesten kjøpe den på Elkjøp, fordi at jeg fikk 3000kr i gavekort hos hos dem til jul.

Kan dere anbefale noen?

Jeg har sett på den Elfunk lcd tv'n der, men er det noe å kjøpe med tanken på kvalitet?
Noen som har erfaringer med Elfunk?

Tv'n må ha komponentinngang sånn at jeg får best mulig bilde med Wii'n

Jeg vil selfølgelig ha mest mulig tv for pengene =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2007 15.52.57 #2 av 7
Postet av: Tronee
Jeg var selv innom Elkjøp i dag i det ærend å kjøpe et apparat til min far i den prisklassen.
De apparatene jeg hadde sett meg ut var Sony KDL-32U2000, Philips 32PF5331 og Panasonics TX-32LE60.
Alle disse apparatene ligger til samme prisklassen ca 7000, bortsett fra at min lokale Elkjøp skulle ha 1000-lappen mer for Sonyen og Philipsen, men alle kan i dag skaffes til 7000,- fra nettbutikk.

Men her er min enkle vurdering av modellene:
Sony KDL-32U2000: Kanskje å foretrekke i denne prisklassen. Har VGA-inngang, grei betjening,bra Tekst-tv med minne på 700 sider (?), OK bilde men visstnok ikke all verden på analoge signaler, noe som ble utslagsgivende for meg.

Philips 32PF5331: Billedmessig nok den beste av disse tre, i alle fall på skarpheten, selv om jeg synes mange av Philips skjermer blir kunstig skarpe i billedbehandlingen. Brukbart med tilkoblinger (bla 2 HDMI), fint utseende men for meg en håpløs fjernkontroll! Liten med små taster, og ikke noe for min mor som liker å bruke tekst-tv'en mye. I tillegg har modellen tekst-tv med 4(!) siders minne. Tekst TV'en og fjernkontrollen utelukket dette kjøpet.

Panasonics TX-32LE60: Enkleste modellen fra Panasonic og billedmessig helt grei, kanskje litt blass i bildet, men litt justering fikk den til å se ganske bra ut. Færre tilkoblingsmuligheter enn de andre. Mangler Sonys VGA og har 1 HDMI kontra Philips' 2. Brukervennlig er den, og virker som et greit kjøp der og da for 1000-lappen mindre enn de to andre.

Alle skjermene bærer preg av at de er budsjettmodellene til de respektive produsentene, og uten tvil er det mye å hente på å gå litt opp i pris, men slik vil det vel alltid være. Jeg vil i allefall betegne disse modellene som greie i den aktuelle prisklassen, men har ikke sett noe særlig på andre modeller til den prisen, som Elfunk, Matsui, Sharp osv...

Lykke til med et evt. kjøp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2007 16.09.24 #3 av 7
Postet av: Teneighty
Den som jeg tror mest på er Elfunk'n pga kontrasten som er 3000:1

Men oser denne tven av kvalitet?

Hva trekker ned/Hva trekker opp?

Noen som har erfaringer med den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2007 16.39.24 #4 av 7
Postet av: Tronee
Navnet oser vel ikke kvalitet i utgangspunktet, og jeg er for så vidt litt skeptisk til disse "små" merkene, men hvis jeg ikke tar feil så triller disse Elfunk-apparatene på samme rullebåndene som JVCs LCD-skjermer og JVC har jo brukbare LCDer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2007 19.33.51 #5 av 7
Postet av: Teneighty
Er det noen andre tver som kan måle seg med kvaliteten/ytelsen i samme prisklassen som Elfunk tv'n har?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 12.59.24 #6 av 7
Postet av: Teneighty
Nå har jeg bestemt meg for å bruke ca 10000kr på en lcd tv hos elkjøp.

Den må være fra 32" og oppover, helst 42"

Den må ha komponent inngang, hd klar, ha mest mulig med tilkoblinger.

Den må selfølgelig ha et bra bilde =)

Er det noen tver som skiller seg ut i den prisklassen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 23.25.25 #7 av 7
Postet av: boly
Ikke heng deg opp i spec. på tv'n. Dette er ikke en reelt tal du kan samenligne mellom merkene da alle måler kontrast osv. forskjellig.

Det beste er og se de i levende live. Du må også ta høyde for at de ikke på noen måte er riktig innstilt i butikken.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar