Logo

LCD projektor

Skriv et svar
24.09.2007 08.30.58 #1 av 5
Postet av: bava
Jeg har den siste tiden kikket på en del lcd tv'er. Jeg synes ikke bildene på dem er særlig bra, ikke en gang på de aller beste. Bildet er hardt, det sleper litt mye og sortnivåene er langt fra akseptable. plasma er helt klart bedre, men det koster flesk å få en skikkelig god en.
Det jeg lurer på er om en projektor er bedre i forhold til responstid, sortnivå og ikke minst billed kvalitet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2007 17.08.35 #2 av 5
Postet av: ingobingo
projektor ha langt fra samme bilde kvalitet som tv.....men de nye og dyre (ca 25000 og oppover) kommer svært nært Men mye av grunnen til dette er at man kjører bildeså stort også....har sett på panasonic 103" plasma og bilde blir dårligere der også med den størrelsen....hjelper en del med 1080p da..
For Sortnivået ska bli bra må han ha det dødlig mørkt. har funnet lite info respons tid men har ikke sett at dette er noe problem på de gode projektorene eg har testet (Sony vw-50, jvc d-lia og epson tw1000).
Det som er noe er at hvis de (og HDspilleren)ikke støtter 24fds kan du se det, hvis du virklig vil...men egentlig ikke noe problem....
Er bilde størrelsen det viktigste er det bedre å kjøpe en god plasma.. De kan du bruke til så mye mere... Og en god projektor med god kabel og et godt lerrete er vi i samme prisklasse som de feita plasma tvene helst mere. Tilegg på 100" bilde bør man ha god bildekilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2007 17.14.00 #3 av 5
Postet av: ingobingo
Sony vw-50, jvc d-lia og epson tw1000 er i grunn alle Lcd projektorer..de bare gitt JVC og Sonyen litt mere fancy navn for det er Lcd teknologi som de har modifisert litt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2007 17.47.58 #4 av 5
Postet av: bava
Det ser ut til at jeg må tilbringe enda litt tid på sidebenken. Den eneste flatskermen som holder må i mine øyne er Pioneer Kuro. Disse skjermene er helt fantastiske. Skikkelig kontrast, veldig bra sortnivå og støyreduksjon som funker som bare det. Problemet er prisen på 30 laken. Det er litt mye for en tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2007 14.40.35 #5 av 5
Postet av: ingobingo
Det er en feita tv det er i allefall sikkert,men har du sett på Panasonic TH-42PZ700. Det er nesten like bra som pioneeren men billigere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar