Logo

LCD og kulde

Skriv et svar
15.11.2006 17.05.00 #1 av 7
Postet av: Johnny Denon
Hei!

Noen som vet om det er skadelig å ha en LCD-tv i et rom som det stor variasjon i temperaturen (les: soverom)?

I brukermanualen står det kun om HØYE temperaturer.

Anyone?
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2006 17.53.52 #2 av 7
Postet av: Rune
Så lenge det ikker er så kaldt at det blir kondens så ser jeg ikke noe problemer med det. :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2006 20.09.07 #3 av 7
Postet av: pederb
Hei! har ett problem. jeg har en bod, som er blitt pusset opp til hjemmkino. der blir det minus grader om vinteren (like kaldt som ute) pga dårlig isolasjon.

der bruker jeg en gassovn som varmer opp boden på 30min. da legger det seg dugg på tvskjermen og viduene. rommet blir altså ganske "rått".

dette er ikke et problem på min nå værende CRT skjem. (bare å tørke av dugget.)

tror dere d er skummelt å ha PV60 der ute el?
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2006 20.41.20 #4 av 7
Postet av: boly
Jeg måtte ta min billige lcd ut fra soverommet da den plutselig ikke virket lenger. Problemet var at man fikk så vidt lyd, men ikke bilde. Tenkte jeg skulle levere den til rep, men fant ut at jeg skulle teste den etter en dag på stua for og sjekke en siste gang før jeg leverte inn tv'n. Da virka den som den skulle.

Problemet er at jeg har det for kaldt på soverommet, så lcd er ikke og anbefale på soverom for dere som liker og sove med ruta oppe....

tror dere d er skummelt å ha PV60 der ute el?


Ja dette kan ikke være bra for elektronik, du har sikkert ikke sjekket hvordan det står til med reciver ol.?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2006 20.51.52 #5 av 7
Postet av: Johnny Denon
...men hvis man varmer opp rommet til normal temperatur før man slår på tv´en, vil ikke det hjelpe heller?
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2006 08.09.16 #6 av 7
Postet av: pederb
"boly" skrev:Jeg måtte ta min billige lcd ut fra soverommet da den plutselig ikke virket lenger. Problemet var at man fikk så vidt lyd, men ikke bilde. Tenkte jeg skulle levere den til rep, men fant ut at jeg skulle teste den etter en dag på stua for og sjekke en siste gang før jeg leverte inn tv'n. Da virka den som den skulle.

Problemet er at jeg har det for kaldt på soverommet, så lcd er ikke og anbefale på soverom for dere som liker og sove med ruta oppe....

tror dere d er skummelt å ha PV60 der ute el?


Ja dette kan ikke være bra for elektronik, du har sikkert ikke sjekket hvordan det står til med reciver ol.?


Hjemmekinoen min har overlevd en vinter ute i boden.. har til og med vært 25minus der ute. men har ikke skjedd noen ting med hverken lyd og bilde.

eller, i det siste har jeg problemer med at frontene (som er koplet til effektforserkeren) detter ut. center og bakhøytalere funker. og effektforsterkeren lyser forstatt grønt.

men plutselig starter de igjen. d kan ta alt fra 5 sek til flere minutter. hvis jeg "slår av slår på" reciveren starter frontene å gå igjen, med en gang.

er d kulden sin feil? d var først i høst disse problemene kom.
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2006 22.12.38 #7 av 7
Postet av: liam
Lagringstempratur kan være veldig lavt, men driftstempratur bør være 4C +++
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar