Logo

LCD og bildrefrekvens

Skriv et svar
22.09.2009 20.59.00 #1 av 2
Postet av: Krogstad
For de som har erfaring med LCD tv'er lurte jeg bare på hvordan dagens LCD fungerer på for eksempel fotballkamper? Vil plasma være å foretrekke på dette området i forhold til etterslep, eller vil en bildefrekvens på 100 på begge tv'er tilsvare samme resultat?

I sammenheng med innkjøp av ny tv lurte jeg på hvordan for eksempel , Samsung 40" LCD-TV LE40B535 , vinner av årets eisa awards og et flott kjøp i prisklassen, vil fungere med sine 50 Hz på dette området?

Film og spillmessig regner jeg med å få valuta for pengene ved kjøp av denne tv'en, eller tilsvarende prismodell fra phillips i LCD sjangeren, så spørsmålet som gjenstår blir TV-sendinger og derav fotballkamper. (Vil i i tillegg etterslep være et problem ved panorering i tv-spill?

På forhånd takk! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2009 08.22.35 #2 av 2
Postet av: Jorn.Finnerud
100/200Hz med interpolering vil gi bedre bilder på aktiviteter som fotball, det er helt klart.
Ang Eisa, så har vel ikke den modellen du nevner der vunnet en pris. LG SL8000 vant for "best value" LCD, Philips 9704 vant for beste LCD, Philips 21:9 for beste inovasjon og Panasonic 42V10 for beste plasma. Samsung vant med b8050 for beste web-tv og B7050 for den grønneste TV-en.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar