Navnet kan være litt missvisende, men jeg sliter litt med valget mellom to projectorer.
Sony VPL-HS50 vs
BenQ PE8700
Dette kan egentlig ikke dere hjelpe med, ettersom den viktigste egenskapen er selve kvaliteten på bildet. Den vesle prisforskjellen er heller ikke noe problem, da jeg ser på den som ubetydelig, eventuelt kan prisen også prutes ned til lik pris.
Det jeg lurer på however, er en del benevnelser jeg ikke er helt sikker på. Ettersom jeg har loka rundt her på forumet i umenneskelige tider uten å registrere meg, så passer dette perfekt akkurat nå siden jeg har skaffet til veis ett hus med mulighet for innredelse av ett "kino-rom".
Det er here dere små og mindre store eksperter kommer inn
For her er det vel mulig for ett eller flere svar på noen små og kjappe luringer som jeg... ja, lurer på
-
3 x LCD
Dette høres jo vel og bra ut, men hva betyr dette i praksis? Blir bildet 3 ganger så stort, eller kanskje 3 ganger bedre!? he...
-
Throwratio
Så slenger du på ett par nummer som foreks 1,3-2,06:1 , bare slik at folk som meg skal skjønne enda mindre...
-
Vertikal keystone
Hva betyr egentlig "Vertikal Keystone"? Noe med hvor stor vinkelen på projectoren i forhold til lerretet kan være?
-
Horisontal keystone
Samme som ovenfor...
-
Linsevinkling
Dette har med vinklingen å gjøre, såpass skjønner jeg. Men hva er forskjellen mellom Vertikal og Horisental Keystone?
Og sist men ikke minst, hvilken projector ville du ha valgt, og på hvilket grunnlag?
Det kan hende at jeg tar noen bilder av oppriggingen av kinorommet når jeg endelig kommer i gang, og ettersom huset ikke er av nyeste dato så ser jeg for meg at det blir noen "harde" inngrep...
Jaja, litt må man slite for å kunne få litt ekstra ut av nytelsene.
Takker for seriøse svar forresten!